چهارشنبه ٢٧ فروردين ١٣٩٣ |

 
 
 
  موقعیت فعلی شما در پرتال
صفحه اصلي > درباره شرکت > پرسش های متداول 
 
 
 
 
قیمت پایانی سهام: 3,381
قیمت روز قبل: 3,376
درصد تغییر: 0.15
حجم معامله: 3,687,469
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  •  چگونه به مشتركين در خصوص مراكزي كه بر اثر خسارت كابل و يا كابل برگردان دچار اختلال شده اند پاسخگويي مي شود ؟

    از طریق سایت اینترنتی شرکت مخابرات تهران به نشانی tct.ir و سیستم 190 و خسارت‌ها نیز به مراکز برای رفع سریع اعلام و پیگیری می‌شود.

  • در چه حالتي بعد از شماره گيري پيغام شماره مورد نظر در شبكه موجود نمي باشد پخش مي شود ؟

    به هر دلیلی که تلفن مشترک تخلیه  باشد این پیغام گذاشته می‌شود

  •  سرويس شبکه هوشمند (IN) شامل چه  خدماتی است؟

    مكالمه اعتباري – مكالمه رايگان – شبكه خصوصي مجازي – شماره اختصاصي – شماره فراگير – مشاوره تلفني – نظر سنجی – پست صوتی برای اطلاعات بیشتر با سایت www.tct.ir مراجعه شود.

  •  سرويس انتقال و انتظار مكالمه چيست و مشترك براي داشتن بايد به چه صورت عمل كند ؟

    انتقال مكالمه به دو صورت دایورت یا شبکه هوشمند انجام مي شود :
    الف – انتقال همه تماس ها به يك خط دیگر
    ب -انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر (PBX)
    انتظار مكالمه : هنگام تماس مكالمه اول در صورت تماس مشترك دوم تلفن بوق اشغال نمي زند و مشترك مي تواند مخاطب مورد نظر خود را انتخاب نمايد . مشترك مي تواند با در دست داشتن مدارك شناسايي و آخرين قبض پرداختي به مركز مربوطه مراجعه و با تكميل فرم مخصوص اين سرويس ها را درخواست نمايد . ( با توجه به امكانات مركز )

 
  •  شماره هاي 7 رقمي با چه تغييري 8 رقمي مي شوند ؟
    با تكرار رقم اول شماره اين كار انجام مي شود .
  •  آيا امكان تغيير نام در فيش ثبت نام تلفن ثابت وجود دارد ؟
    در صورتي كه نشانی اوليه تغيير نكند با کامل بودن مدارک اين امر امكان پذير است .
  •  صاحب فيش تلفن براي تغيير نشاني چه اقدامي بايد انجام دهد ؟
      تغيير مكان تلفن مورد نظر با تكميل فرم بررسي امكانات و وجود امكانات فني بلا مانع است . در صورت داشتن شرايط فوق مشترك مي تواند با آخرين قبض پرداختي به مركز مربوطه مراجعه نمايد .
  •  تغيير نام مالك به چه صورت انجام مي شود ؟

    برای تغيير نام مالك تلفن مي توان با آخرين قبض پرداختي جهت اخذ مجوز تغيير نام به مركز مربوطه مراجعه نمود .

  •  چگونه مي توان درخواست قطع موقت كرد ؟

    مالك مي تواند با همراه داشتن آخرين قبض پرداختي و مدارك شناسايي به واحد امور مشتركين مستقر در مركز مربوطه مراجعه و درخواست قطع موقت نمايد . یا چنانچه مشترک عضو سایت اینترنتی شرکت باشد از طریق ثبت نام  خدمات الکترونیک درخواست قطع موقت را بدهد.

  •  در صورت پايان مهلت پرداخت قبض آيا مي توان قبض را پرداخت كرد ؟

    بله . از طریق 1818 یا با مراجعه به واحد آبونمان و ممهور کردن قبض به پرداخت آن اقدام و رسید پرداختی را به واحد آبونمان مرکز مربوطه تحویل دهند.

  •  متقاضيان جهت اشتراك و دريافت تلفن ثابت چه اقدامي بايد انجام دهند ؟
    تقاضای درخواست تلفن – ثبت نام اینترنتی تلفن ثابت
  •  براي رفع خرابي تلفن چه كار بايد كرد ؟

    مشتركين مي توانند پس از حصول اطمينان از سالم بودن دستگاه تلفن و سيم كشي داخل ساختمان و كنترل خط يا ترمينال و پريز نصب شده در محل ورود سيم كشي داخل ساختمان با گرفتن شماره 17 خرابي را به مركز تلفن اطلاع دهند . در صورت طولانی شدن بیشتر از سه روز با شماره 190 تماس بگیرند.

  •  آيا مي توان ريز مكالمات بين شهري تلفن هاي شهري را از مخابرات دريافت كرد ؟

    مالك مي تواند با همراه داشتن مدارك و مراجعه حضوری به مراکز ریز مکالمات بین شهری، موبایل و شبکه هوشمند و خارج از کشور را دریافت کندو یا از طریق سرویس 1818 به صورت شنیداری و  نمابر دریافت کند.

  •  در صورت شكايت نسبت به ريز صورتحساب (مكالمات شهري ، بين شهري و بين الملل ) مشترك چگونه مي تواند اعتراض كند ؟

    مشترك بايد به مركز مربوطه مراجعه و با پر كردن فرم مخصوص نوع اعتراض خود را مشخص كند سپس كليه اقدامات و بررسي هاي لازم توسط مركزانجام و پاسخ داده مي شود . گاهي در صورت لزوم سوابق جهت اخذ تصميم به كميسيون رسيدگي به شكايات ارسال مي گردد.

  •  براي كشف مزاحم تلفني چه اقدامي بايد انجام داد ؟

    مالك مي تواند با ارائه كارت شناسايي و آخرين قبض پرداختي به مركز مربوطه يا دفتر بازرسي و ارزشيابي شركت مخابرات استان تهران مراجعه و یا از طریق  خدمات اینترنتی سایت tct.ir و یا واحد ارتباط مردمی  190 منوی 7 درخواست کشف مزاحمت نمايند .

  •  تغيير شماره تلفن در چه شرايطي براي مشتركي كه دائماً گرفتار مزاحم تلفني است انجام مي شود ؟

    چنانچه براي مشتركي 3 مورد كشف مزاحمت انجام و به قطع تلفن مزاحمين اقدام شده باشد و همچنان مزاحمت ادامه داشته باشد با درخواست مشترك اين امر صورت مي پذيرد . یا از طریق طرح خدمات الکترونیک نیز قابل انجام است.

  •  سرويس مكالمه چند نفره ( كنفرانسی ) چيست و نحوه درخواست آن به چه صورت ميباشد ؟

    مشترك با استفاده از اين سرويس مي تواند به طور همزمان با 2 مشترك ديگر مكالمه نمايد . مالك براي درخواست اين سرويس با همراه داشتن مدارك شناسايي و آخرين قبض پرداختي (در صورت وجود امكان به مركز مربوطه مراجعه نمايد و یا از طریق  خدمات الکترونیک سایت tct.ir نیز استفاده نماید.

  •  جهت دريافت ريز مكالمات تلفن ثابت چگونه بايد اقدام شود؟

    برای گرفتن ریز مکالمات هر خط تلفن می‌توان از سیستم 1818 بصورت شنیداری یا نمابر و یا مراجعه حضوری به مرکز ریزمکالمات خود را دریافت کرد. همچنین با عضویت در سایت tct.ir و پس از احراز هویت درنزدیکترین مرکز مخابراتی می توان از خدمات اینترنتی سایت از جمله ریز مکالمات استفاده کرد.

 
  • تلفن ثابت چه سرويس هائي در اختيار مشتركين قرار مي دهد؟
    1- بيدارباش
    2- شماره گيري سريع
    3- انتظار مكالمه
    4- انتقال مكالمه
    5- كنفرانسی
 
  •  براي دريافت قبض المثني چه اقداماتي انجام مي گيرد؟

    مالك يا استفاده کننده تلفن ثابت با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت و یا مركزتلفن مربوطه و بدون پرداخت هيچ وجهي مي تواند قبض المثني دريافت كند.

  •  نحوه ي ثبت نام و واگذاري تلفن ثابت چگونه است؟

1 - با مراجعه به سایت اینترنتی شرکت و ورود به صفحه خدمات اینترنتی تلفن ثابت  

2-  متقاضي ؛با مراجعه به مركز تلفن مربوطه وارائه مدارك زير مي تواند ثبت نام كند:
     - شناسنامه ي متقاضي ؛با تصوير آن.
     - پرداخت وديعه به مبلغ و به شماره حسابي كه به وي اعلام مي شود .
     - تكميل كارت اشتراك
* البته واگذاري تلفن ثابت در اكثر مراكز مخابراتي استان تهران به روز بوده و در برخي از مراكز مطابق برنامه هاي مصوب و به نوبت انجام مي پذيرد .

  •  رفع نقص قبوض تلفن ثابت از چه طريقي انجام مي پذيرد ؟

    درصورت مشاهده ي نقص تلفن ثابت ؛مالك يا وكيل با شناسنامه و آخرين قبض پرداختي با مراجعه به مركز تلفن مربوطه بدون پرداخت وجهي مي تواند نشاني كامل و صحيح خود را ارائه كند ؛ تا پس از بررسي هاي لازم به آن اقدام شود.

  •  ويژگي‌هاي فني دستگاه‌هاي تلفن معمولي و بي‌سيم چيست؟

    الف)دستگاه‌هاي تلفن معمولي:براي استفاده از خط تلفن ثابت و برخورداري از همه امكانات فني شبكه,بهتر است از دستگاه‌هاي تلفني كه داراي وضعيت«پالس»و «تن»و كليد تبديل است,استفاده كنيد.اگر براي استفاده از خط تلفن خود,به دليل اختلال احتمالي,دچار مشكل شديد,قبل از هر اقدامي بايد از سالم بودن دستگاه تلفن مطمئن شويد.جهت بهره‌برداري و استفاده از سرويس نمايشگر با توجه به تنوع سوئيچ‌هاي منصوبه توصيه مي‌گردد از دستگاه‌ تلفنهايي كه مجهز به سيستم نمايشگر دوالDual بوده و قابليت دريافت سيگنالها به صورت FSK و DTMF را مي‌باشند,استفاده نماييد.
    ب)دستگاه تلفن بي‌سيم: با توجه به مشكلات استفاده از دستگاه‌هاي بي‌سيم نظير ايجاد تداخل در مكالمات,امكان سوء استفاده از خطوط ديگر و امكان شنود و استراق سمع و ... بهتر است از گوشي‌هاي معمولي استفاده شود.

  •  مجازات‌هاي پيش‌بيني شده براي مزاحمان تلفني چيست؟

    براساس قانون اصلاح تبصره2 ماده 14 قانون تاسيس شركت مخابرات ايران مصوب 1350,هركس وسيله مخابراتي در اختيار خود را وسيله مزاحمت ديگري قرار دهد,يا به عمد و سوء نيت ارتباط ديگري را مختل كند,براي بار اول پس از كشف,ارتباط تلفني او به مدت يك هفته همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم پرداخت هزينه‌هاي مربوط خواهد بود.براي بار دوم پس از كشف,ارتباط‌ تلفني او به مدت سه ماه همراه با اخطار كتبي قطع و تجديد ارتباط مستلزم تقاضاي مشترك و پرداخت هزينه‌هاي مربوطه خواهد بود و براي بار سوم شركت ارتباط تلفني وي را به طور دايم قطع و اقدام به جمع‌آوري منصوبات تلفن نموده و وديعه مربوط به مشترك را پس از تسويه حساب مسترد خواهد نمود.

  •  زمانی که برای استفاده از خدمات تلفن ثابت ثبت نام می کنیم امکان اضافه یا حذف شماره تلفن جدید ،وجود نداردچکاربایدکرد؟

   به یکی ازمراکزمخابراتی مراجعه کنید.

  •  آیا تلفن های مختلف درمراکزمختلف را می توان یکجا وبایک کلمه عبورثبت نام کرد؟

    بله درصورتی که شماره ها به نام یک شخص ویا شرکت باشد.

  •  آیا برای استفاده ازتلویزیون تعاملی IPTV حتما باید اینترنت داشت؟

     بله

  •  ازچه راه های می توان ریزمکالمات تلفن را دریافت کرد؟

     ازطریق خدمات اینترنتی سایت و سامانه 1818  

 گرفتن رمز1818 چگونه است ؟

    با ثبت نام درسایت مخابرات (www.tct.ir ) ویا مراجعه به مرکزمخابراتی 

 

 آیا امکان ارسال پیامک ازتلفن ثابت به تلفن همراه موبایل هم وجود دارد ؟

   بله ، ولی درحال حاضرفقط برای تلفن های همراه اول

  •  آیا برای هزینه ارسال پیامک قبض جداگانه ای صادرمی شود.

  خیر برروی همان قبض تلفن محاسبه می شود.

  • آیا برای استفاده از سرویس های هوشمند باید عضوسایت مخابرات بود؟

     خیر

  •  برای گرفتن ریزمکالمات داخل شهری به کجا باید مراجعه کرد؟

    درحال حاضرامکان ارائه این سرویس موجود نمی باشد مگربا دستورقضایی درزمانی محدود

  •  آیا مخابرات اینترنت وایرلس هم واگذارمی کند؟

     خیر می توانید از مودم وایرلس استفاده کنید.

  •  آیا برای استفاده ازسرویس های ویژه حضورمالک تلفن الزامی است ؟

    بغیراز انتظارمکالمه برای بقیه سرویس ها حضورمالک الزامی است. 

  • آیا سامانه 2000 جايگزين سامانه 1818 شده؟ هنوز امكان استفاده از 1818 وجود داره؟

سامانه 1818 مخصوص پرداخت قبوض تلفن ثابت بوده درحالیکه سامانه 2000 علاوه بر امکان پرداخت قبض تلفن همراه بدون شناسه قبض وشناسه پرداخت وهمچنین سایر قبوض را مهیا ساخته است . لذا سامانه 2000جامع تر است.

  •   سامانه 2000 ازچه امکاناتی برخوردار است؟

هدف از راه اندازی سامانه 2000 ارائه خدمات بیشتراست. بطوری که در آینده تمامی پرداخت ها وخریدهای شارژ با استفاده از این سامانه با امکانات کامل ارایه خواهد شد.

سامانه 2000 به منظور ارائه خدمتي متمايز به شهروندان راه‌اندازي شده است. هدف از اين سامانه ارائه تمامي خدمات پرداخت غيرحضوري و خريد شارژ بصورت يكجا توسط شماره تلفن 2000 مي‌باشد.

درحال حاضر با گرفتن شماره 2000 امكانات ذيل در اختيار مشتركان قرار دارد: 

 -        پرداخت قبوض تلفن ثابت بدون نياز به شناسه قبض و شناسه پرداخت. 

-        پرداخت قبوض تلفن همراه بدون نياز به شناسه قبض و شناسه پرداخت

 -        پرداخت تمامي قبوض با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت. 

-        وصل بلافاصله تلفن ثابت قطع،  پس از پرداخت قبض توسط سامانه. 

لازم به ذكر است كه به زودي امكانات ذيل به سامانه اضافه مي‌گردد:‌ 

-        وصل بلافاصله تلفن همراه قطع شده ،‌ پس از پرداخت قبض توسط سامانه 

-        امكان خريد شارژ تلفن همراه اعتباري 

-        امكان پرداخت عوارض شهرداري با استفاده از كد پستي

-        امكان پرداخت قبوض جرايم راهنمايي و رانندگي با استفاده از شماره پلاك اتومبيل. 

-        راه‌اندازي سايت www.2000.ir  و ارائه تمامي خدمات بصورت موازي از طريق اين سايت.

 ·برای دریافت قبض المثني از روی  سايت چه باید کرد؟

 

 معمولا اگر مشكلات پيش بيني نشده اي رخ ندهد تا دهم  هر ماه مي توانيد قبض المثني آن دوره را مشاهده نماييد. و به دو نكته توجه فرماييد :

1 - از Internet Explorer استفاده شود و هنگام شروع تمام IE های فعال بسته شود

2- هنگام ورود اطلاعات دقت نمایید که صفحه کلید در حالت انگلیسی EN بوده و Caps Lock خاموش باشد
3-  کد ملی بدون خط تیره درج شود، بطور مثال : 0098765432
4- از Double Click روی دکمه های صفحه خودداری شود

5- پس از مشاهده صفحه امن و انتخاب گزينه continue to This web site recommended وارد فرم ثبت نام شويد

· چه تاريخي ريز مكالمات تلفن ثابت نشان داده مي شود ؟

 معمولا از دهم تا پانزدهم  هر ماه مي توانيد ريز مكالمات آن دوره را مشاهده کنيد. .

· تا كنون هر چه تلاش كردم هرگز صفحه مربوط به ثبت نام خدمات الکترونیک باز نگرديد حتي مراجعه حضوري به مركز نيز داشته ام تا ثبت نام كنم اما آنها نيز حاضر به ثبت نام اينجانب نشده اند و موكول به سايت نمودند . لطفا راهنمايي كنید.

 ثبت نام اينترنتي توسط خود شخص انجام مي گيرد و مركز تلفن موظف به اين كار نيست.

 شما مي بايست در قسمت خدمات اينترنتي، تلفن ثابت را انتخاب نموده و پس از آن ثبت نام كاربر حقيقي را انتخاب نماييد. و به دو نكته توجه فرماييد :

1) استفاده از مرورگرinternet explorer)  IE 

2) پس از مشاهده صفحه امن و انتخاب گزينه continue to This web site recommended وارد فرم ثبت نام شويد.

· ثبت نام تلفن انجام داده ام و براي پيگيري به سايت مراجعه كردم.پس از وارد كردن كد رهگيري و كد ملي در بخش پيگيري ثبت نام تلفن ثابت هيچ گونه پاسخي از سايت دريافت نمي كنم.

 با واحد 190 يا رايانه بخش خدمات الكترونيك تماس بگيريد.

·براي ثبت نام جهت عضويت در سايت به منظور دريافت ريز مكالمات فرم ثبت نام كاربر حقيقي را به صورت كامل تكميل مي كنم ، اما به محض انتخاب گزينه درج شماره تلفن اطلاعات فرم پاك مي شود

 شما از IE زير 8 استفاده مي كنيد و مي بايست كليد ميان بر compatibility view را كه بين address bar و refresh است را زده و سپس فرم را پر كنيد.

کاربران گرامی در صورت استفاده از مرورگر اینترنت اکسپلورر ورژن 7 به بالا  اگر در مشاهده محتوای صفحات به مشکل برخورد کردید از گزینه tools واقع در نوار ابزار مرورگر خود گزینه Compatibility View را فعال نمائید. میان بر این گزینه در انتهای نوار آدرس قرار دارد.

كلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه متعلق به شرکت مخابرات استان تهران می باشد... Copyright © 2012 tct.ir. All Rights Reserved