.
شماره منبع تيتر تاريخ نمایش
94190 تلکام نیوز-شرق اپراتورهای مجازی در حصار مقاومت بزرگان تلکام

ضریب نفوذ تلفن همراه کشور در پایان سه‌ماهه سوم سال گذشته برای نخستین بار از مرز صد درصد گذشته و مجموع خطوط فعال اپراتورهای موبایل تا پایان سال گذشته به مرز ٨٣‌ میلیون رسیده است.

به گزارش "تلکام نیوز" ؛ مجید هدایتی نسب در شرق نوشت : نگاهی اجمالی به وضعیت شاخص‌های کلیدی ارتباطات داخلی کشور که آمار رسمی آن اغلب به صورت دوره‌ای و فصلی از سوی دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که ضریب نفوذ تلفن همراه کشور در پایان سه‌ماهه سوم سال گذشته برای نخستین بار از مرز صد درصد گذشته و مجموع خطوط فعال اپراتورهای موبایل تا پایان سال گذشته به مرز ٨٣‌ میلیون رسیده است. با توجه به اینکه در سه سال گذشته قریب به ١٢‌ میلیون سیم‌کارت جدید در شبکه اپراتورها فعال و ضریب نفوذ تلفن همراه با رشد بالغ بر ١٠درصدی مواجه شده است، در بهترین حالت باید گفت: هم‌اکنون که ضریب نفوذ موبایل بیش از صد درصد است اما پای تلفن همراه به تمامی نقاط کشور باز نشده، سرعت توسعه به اندازه‌ای رسیده که در یکی، دو سال آینده باید شاهد اشباع کامل بازار باشیم». اما اگر کمی با نگاه بدبینانه به موضوع بنگریم، می‌توانیم با توجه به ضریب نفوذ بیش از صددرصدی حال حاضر، بگوییم بازار تلفن همراه در کشور ما اشباع شده است و اپراتورهای تلفن همراه به پایان راه خود رسیده و فضای رقابتی آنها وارد دور جدید «ارائه خدمات ارزش افزوده و سرویس‌دهی» شده است. چنین شرایطی پیش از آنکه بازار ارتباطی ایران را تحت‌تأثیر قرار دهد، به موجب توسعه همه‌جانبه کشورهای صنعتی و توسعه‌یافته، مارکت آنها را به‌کلی متحول کرد؛ آنها حداقل ١٨ سال پیش به فکر تدوین، توسعه و ابداع روش‌های نوآورانه برای احیای وضعیت روبه اشباع بازار ارتباطی کشورشان افتادند و اپراتورهای مجازی تلفن همراه پدید آمدند. اپراتورهای مجازی تلفن همراه که در دنیا با عنوان MVNO شناخته می‌شوند و واژه اختصاری Mobile virtual network operator هستند، راهکاری برای جلوگیری از ریزش مشتریان، پیوستن آنها به اپراتورهای رقیب و از سویی دیگر خارج‌کننده بازار از حالت اشباع به حساب می‌آیند.
وجود این اپراتورهای نوین نه‌تنها تهدیدی برای اپراتورهای اصلی نیست، بلکه با دردست‌داشتن مجوز از اپراتورهای اصلی تلفن همراه، از شبکه دسترسی (Access) تا لایه فروش فعال می‌شوند. درواقع از ‌نظر مسئولان ارتباطی کشورهای اروپایی و آمریکایی، با کاهش سهم اپراتورهای اصلی از درآمدهای بخش سرویس در وضعیت بازار اشباع، استفاده از شرکای ثالث برای افزایش این سهم ضروری به نظر می‌رسید و از این‌رو به سمت فعال‌کردن MVNOها رفتند. اپراتور مجازی موبایل به اپراتوری گفته می‌شود که با استفاده از امکانات و تجهیزات خود در بخش‌هایCore، HLR (مرکز ثبت اطلاعات مکانی)، Billing (سامانه مدیریت صورت‌حساب) و اجاره بخش ACC شامل (BSC+BTS) از اپراتورهای اصلی موبایل، انواع سرویس‌های پایه از قبیل تماس صوتی، پیامک، ارتباطات‌های اینترنتی، درگاه پرداخت موبایلی، سرویس‌های ارزش افزوده، خدمات اینترنت اشیا و همچنین سرویس‌های M٢M را ارائه می‌دهد. اپراتورهای مجازی موبایل می‌توانند طرح‌های فروش متفاوتی نسبت به اپراتورهای اصلی داشته باشند؛ برخی از اپراتورهای مجازی موبایل برای جذب مشتری بیشتر با سازمان‌ها و شرکت‌ها قرارداد منعقد و برخی فقط در بخش سازمانی خدمات ارائه می‌دهند. این فروش متفاوت می‌تواند شامل سیم‌کارت‌های هواداران باشگاه‌های ورزشی، هنرمندان و ورزشکاران باشد؛ یکی از راه‌های خوب فروش سیم‌کارت‌های اپراتورهای مجازی، باندلینگ گوشی‌های هوشمند و سیم‌کارت با تخفیف ویژه در قیمت گوشی خواهد بود که البته این کار باید مانند کشورهای دیگر با قراردادهای چندساله و تعهد مالک سیم‌کارت و گوشی به اپراتور فروشنده انجام شود. گذشته از ظرفیت‌های نهفته در فضای کاری اپراتورهای مجازی، مسئولان ارتباطی ایران هم با پدیدآمدن شرایط بازار اشباع، خود را از این غائله مستثنا ندیدند و از اواخر سال ١٣٩٣ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به‌عنوان حاکم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به سمت تدوین و تصویب «اصول حاکم بر پروانه‌ اپراتورهای مجازی تلفن‌ همراه» با هدف افزایش رقابت، کیفیت و پوشش نیازهای مشتریان و ترغیب نوآوری و ارائه خدمات ارزش افزوده در بازار تلفن‌همراه رفت و در اردیبهشت‌ماه سال ١٣٩٤ فراخوان اعلام آمادگی متقاضیان ورود به این عرصه را منتشر کرد. هیئت دولت هم در همان زمان حق امتیاز پایه پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه را به میزان ٥٠‌ میلیارد ریال و پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه نوع دوم را ٢٠‌ میلیارد ریال تعیین و تصویب کرد. سرشماره خطوط MVNO هم معمولا مستقل از رنج نامبرینگ اپراتورهای اصلی در نظر گرفته می‌شود که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کد «٠٩٩٩» را برای اپراتورهای مجازی ایران در نظر گرفته است. براساس ضوابط در نظر گرفته‌شده ار سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای مجازی که به دنبال سرازیرکردن درآمدهای جدید به سبد اپراتورهای تلفن همراه هستند و روی شبکه سخت‌افزاری آنها فعالیت می‌کنند، موظف هستند برای آغاز فعالیت‌های تجاری خود حداقل با یک اپراتور اصلی قرارداد همکاری منعقد کنند. با توجه به اینکه اغلب اپراتورهای تلفن همراه در ابتدای فعالیت MVNOها نوعی مقاومت در همکاری‌های متقابل از خود نشان می‌دهند، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سال گذشته تمامی اپراتورهای تلفن همراه را مکلف کرد تا سوم آبان ٩٥ برای عقد حداقل یک قرارداد عمده‌فروشی با دارندگان موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه اقدام و همچنین حداکثر تا سوم آذر همان سال حداقل یک قرارداد دیگر را با سایر دارندگان موافقت اصولی منعقد کنند.

صادق عباسی شاهکوه، معاون رگولاتور ارتباطی، با بیان اینکه ٢٤ شرکت موفق به دریافت موافقت اصولی پروانه اپراتور مجازی تلفن همراه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده‌اند، می‌گوید: در صورتی‌که هر کدام از آنها بتوانند با یکی از اپراتورهای تلفن همراه قرارداد همکاری به امضا برسانند، پروانه MVNO را برای مدت پنج سال دریافت می‌کنند. درحال‌حاضر سه پروانه نوع اول برای شرکت‌های «کیش سل پارس»، «توسعه ارتباطات همراه شاتل» و «پارسیان همراه لوتوس» و همچنین دو پروانه نوع دوم نیز برای شرکت‌های «نگین ارتباطات آوا» و «توسعه فناوری ارتباطات نوین همراه» از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صادر شده است. این تعداد پروانه صادرشده نشان می‌دهد تکلیف سال گذشته رگولاتوری ارتباطات برای اپراتورهای تلفن همراه مبنی بر انعقاد قرارداد همکاری با حداقل دو MVNO به انجام نرسیده زیرا در غیراین‌صورت باید حداقل شاهد صدور شش پروانه تاکنون می‌بودیم؛ اپراتور سوم ارتباطی با عنوان تجاری رایتل بیش از دو اپراتور دیگر نسبت به فعال‌سازی پروانه‌های MVNO رغبت نشان داده و اکثر متقاضیان ورود به این حوزه از مذاکرات مثبت با این اپراتور می‌گویند اما دو اپراتور دیگر به‌واسطه داشتن سهم بیشتری از بازار ارتباطی کشور، همچنان گمان می‌کنند MVNOها رقیب آنها هستند و همین دیدگاه باعث شکل‌گیری نوعی مقاومت در برابر آنها شده است. انتظار می‌رود اپراتورهای تلفن همراه در شرایطی که با بازار روبه اشباع مواجه هستند، دست از مقاومت‌های بیهوده برداشته و با تبعیت از الگوی جهانی توسعه در حوزه ارتباطات همراه، وارد عقد قرارداد همکاری با متقاضیان ورود به بازار MVNO شده و زمینه اشتغال‌زایی و توسعه رقابت بر سر ارائه خدمات ارزش افزوده را فراهم آورند.

 

1396/05/02 0
94189 وایمکس نیوز مدير مخابرات منطقه تهران: امکان گزارش شکايت ثبت نام اينترنتي تلفن ثابت در سامانه 2021 در منطقه تهران

مدير مخابرات منطقه تهران گفت: با متمرکز شدن تمامي درگاه هاي ارتباط مردمي مخابرات منطقه تهران در سامانه 2021 مدت زمان پاسخگويي به شکايات کاهش يافت.

وايمکس نيوز- به گزارش ستاد خبري شرکت مخابرات ايران در نمايشگاه الکامپ، عرب هاشمي مدير مخابرات منطقه تهران از متمرکز شدن تمام درگاه هاي ارتباط مردمي مخابرات منطقه تهران، در سامانه 2021 خبر داد و اظهار داشت: پيش از اين مخابرات درگاه هاي ارتباطي متعددي در خصوص ثبت شکايات داشت که با تجميع اين درگاه ها سامانه جامع رسيدگي به شکايات در واحد ارتباط مردمي روابط عمومي مخابرات منطقه تهران راه اندازي شد.

وي افزود: اکنون واحد ارتباط مردمي مخابرات يکپارچه شده که مشترکان مي توانند هرگونه پيشنهاد، مشکل و شکايات خود را به اين سامانه گزارش کنند که با تجميع شکايات امکان نظارت، پايش و رصد مستقيم دفتر بازرسي بر فرآيند رسيدگي به شکايات فراهم مي شود و در نتيجه شاهد کاهش زمان پاسخگويي خواهيم بود.

وي تاکيد کرد: همچنين از طريق اين درگاه امکان شکايت از فرآيند ثبت نام اينترنتي تلفن ثابت وجود دارد.

 

1396/05/02 0
94188 ایرنا واعظی: برنده نهایی طرح 'جابجایی اپراتور بدون تغییر شماره تلفن همراه' مردم هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، طرح جابجایی اپراتور بدون تغییر شماره تلفن همراه - طرح ترابرد پذیری- را ایجاد یک رقابت خوب بین اپراتورهای تلفن همراه دانست و مردم را برنده نهایی آن عنوان کرد.


«محمود واعظی» که روز دوشنبه در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ حضورداشت در پاسخ به خبرنگار ایرنا در باره ارزیابی نهایی از اجرای طرح جابجایی اپراتور بدون نیاز به تغییر شماره افزود: طرح مذکور کیفیت خدمت رسانی به مردم را ارتقا داد.
عضو شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: اجرای طرح ترابرد پذیری، تعرفه های اپراتورهای تلفن همراه را هم دستخوش تغییر کرد.
واعظی بیان کرد: اکنون با توجه به اینکه مردم می توانند با حفظ شماره خود اپراتور عرضه کننده خدمت را تغییر دهد اپراتورها تلاش می کنند سرویس های با کیفیت تری ارایه دهند.
عضو هیات دولت گفت: چندی پیش و در همین راستا یکی از اپراتور ها تعرفه معمول 600 ریالی را به 333 ریال کاهش داد.
واعظی ادامه داد: اپراتور دیگر هم تعرفه خود را به 299 ریال کاهش داد که معنای آن برنده بودن مردم به عنوان بهره بردار نهایی این طرح است.
وزیر ارتباطات افزود: اپراتورهای تلفن همراه در گذشته برای مردم تصمیم گیری می کردند اما امروز و با اجرا شدن ترابرد این مردم هستند که برای اپراتورهاتصمیم می گیرند.
واعظی گفت: اکنون این مردم هستند که تصمیم می گیرند از خدمات بهتر کدام اپراتور استفاده کنند و اپراتور بهتر را انتخاب می کنند.

 

1396/05/02 1
94183 ایران اکونومیست-ایرنا رییس هیات مدیره مخابرات: ظرفیت های مخابرات ایران 10 برابر می شود

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به برنامه توسعه ای این شرکت در سال جاری اشاره کرد و از افزایش 10 برابری ظرفیت ها خبرداد.

به گزارش ایران اکونومیست؛ «برات قنبری» روز دوشنبه با حضور در الکامپ بیست و سوم افزود: مخابرات برنامه های توسعه ای خود را با جدیت دنبال می کند، زیرا چنانچه این شرکت زیرساخت های خود را گسترش ندهد، تلاش کشور برای گسترش زیر ساخت ها موفقیت آمیز نخواهد بود.
معاون برنامه ریزی وزیرارتباطات به برنامه ششم توسعه کشور اشاره کرد و ادامه داد: طبق این برنامه باید در کل کشور 30 درصد در زیر ساخت ها توسعه بوجود آورد.
قنبری، با بیان اینکه پیش از این نیاز مردم تنها داشتن تلفن بود اما اکنون خدمات پایه مورد نیاز، شامل داشتن یک تلفن و اینترنت شده است، ادامه داد: روند جهانی هم ارایه مجموعه ای از خدمات به مردم است.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با استقبال از تلاش وزارت ارتباطات برای تغییر در نحوه ارایه اینترنت گفت: اپراتورهاباید به سمت ارایه مجموعه ای از خدمات بروند و پیشنهادی در این باره به سازمان تنظیم ارایه دهند.
وی خاطرنشان ساخت: کمیسیون تنظیم مقررات از چنین پیشنهادی استقبال خواهد کرد اما باید بسته ای در این باره تنظیم و ارایه شود.
قنبری، حضور شرکت های خصوصی برای ارایه تلفن ثابت را گرچه برای بهتر شدن خدمات مخابرات مثبت دانست اما در عین حال آنها را در حد رقابت با مخابرات ایران ندانست.
وی افزود:حضور این شرکت ها برای اصلاح کیفیت خدمات، اصلاح قیمت و افزایش سرعت ارایه خدمت خوب است اما مقایسه آنها با شرکت مخابرات درست نیست.
معاون وزیر ارتباطات به معرفی برخی شرکت ها از سوی سازمان به عنوان برتر اشاره کرد و با تاکید بر اینکه چنین مقایسه‌ای درست نیست گفت: باید از رگولاتو ری در این باره پرسید
رییس هیات مدیره مخابرات ایران در باره وزیر شدن خود نیز گفت: همواره سیاست اجتناب از پذیرفتن چنین مسوولیتی را دنبال کرده است.
قنبری افزود: کسی که قصد خدمت دارد در مناصب مسوولیتی کارشناس بهتر می تواند خدمت کند.

1396/05/02 1
94179 ایران اکونومیست-ایرانا توسعه شبکه کابل در 5 مرکز مخابراتی

عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابرات شهرستان قدس، شهید صالح طبری، شهید چمران، اندیشه (2)، مالک اشتر از تاریخ 2 مرداد ماه آغاز می شود.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهرستان قدس با پیش شماره های 4681 الی 4689 در محدوده خط آهن، زمرد2 و زمرد 3، 10 متری دلشاد به مدت سه روز دچار اختلال خواهد بود.


همچنین در مرکز مخابرات شهید صالح طبری با پیش شماره های 4463 الی 4469 در محدوده جاده مخصوص کرج، شهرک آپادانا، بلوار شهید رحمانی، خیابان شهید ریاحی و در مرکز مخابرات شهید چمران با پیش شماره های 6650 الی 6655 در محدوده رییس زاده، شهر آرا، ستارخان، نیایش حداکثر به مدت 3 روز با اختلال همراه است.

براساس همین گزارش با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین در مراکز مخابرات اندیشه 4 و مالک اشتر از ساعت 2 بامداد به مدت 4 ساعت دچار اختلال می شود.

 

1396/05/02 0
94178 ایران اکونومیست تسهیلات جدید شرکت مخابرات ایران برای مشترکان بدهکار

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران به وجود مشترکانی که بیش از حد مکالمه تلفنی دارند اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه رگولاتوری، شرکت مخابرات ایران برای ساماندهی به وضعیت این نوع مشترکان مجاز به قطع تلفن مشترک با ارسال اخطار است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت مخابرات ایران; زارعیان درحاشیه بیست و سومین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک و در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ادامه داد:طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی شرکت مخابرات می تواند برای هرمشترک به صورت ماهانه صورت حساب صادرو ارسال کرده تا مشترک از وضعیت هزینه های خود مطلع باشد.

وی گفت: حال در این صورتحساب اگر در میان دوره و در تلفن های دائمی دارای ودیعه مبلغ کارکرد مکالمه به 80درصد مبلغ ودیعه اولیه تلفن برسد، برای مشترک اخطار فرستاده می شود و به صورت یک طرفه قطع می شود .

دکتر زارعیان با بیان اینکه تلفن مشترکانی که ودیعه نداده اند نیز اگر مبلغ کارکرد تلفن آنها به 20 هزار تومان برسد برای مشترک اخطار ارسال و سپس قطع می شود افزود:چنین رویه ای برای مدیریت هزینه خود مشتریان است، زیرا فرض کنید فردی بدون توجه، مکالمه تلفنی طولانی به مبلغ 5 تا 6 میلیون تومان داشته باشد، بر این اساس سازمان رگولاتوری مصوبه داده تا مبلغ از سقف مشخصی که عبور کرد با هشدار دادن و قطع یک طرفه مشترک را مطلع کنیم .

این مقام شرکت مخابرات ایران خاطرنشان ساخت: مشترکانی در تهران وجود دارند که در میان دوره بیش از مبلغ ودیعه شان که هشتاد هزار تومان است مکالمه داشته و با دریافت قبض معترض شده اند برهمین اساس چند راهکاربرای آنها پیش بینی شده است.

دکتر زارعیان یکی از راهکارها را فرستادن پیام صوتی برای هشدار دادن عنوان کرد و ادامه داد:چنین مشترکانی براساس درخواست خود می توانند برای افزایش مبلغ ودیعه به میزان بیش ازنرخ مصوب اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران یادآورشد:راهکار سوم ارسال قبض است که همواره انجام می شود زیراشرکت مخابرات ملزم به رعایت مصوبه رگولاتوری است.

وی از اختصاص تسهیلاتی هم برای مشترکان خبرداد و گفت: تا پیش از این اگر هر مشترکی قبض خود را دو دوره با هر مبلغی پرداخت نمی کرد قطع دو طرفه می شد اما اکنون قطع یک طرفه می شود تا مشترک از وضعیت مکالمه خود مطلع باشد.

 

 

1396/05/02 5
94177 ایران اکونومیست-تلکام نیوز سخنگوی شرکت مخابرات ایران: ارائه خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت با همکاری تجمیع کنندگان

مهندس بیدخام از آغاز فصل نوین همکاری تجمیع کنندگان سرویس ها (Aggregator) با شرکت مخابرات ایران در ارائه خدمات ارزش افزوده بر روی تلفن ثابت خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شرکت مخابرات ایران; در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ، مهندس بیدخام ضمن اعلام مطلب فوق افزود: این شرکت با همکاری تجمیع کنندگان سرویس ها و تامین کنندگان محتوا، چرخه خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت را فعال تر از گذشته کرده و محتوای جذاب، نوین، چندرسانه ای و با پهنای باند و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار داده است.

وی افزود: یکی از این اگریگیتورها، اول مارکت است که در ادامه همکاری های خود با مخابرات، امکان ارائه خدمات جدیدی را برای مشتریان فراهم کرده است. اول مارکت، امکان خرید اپلیکیشن را از طریق شماره تلفن ثابت با شماره گیری 70703080 مهیا کرده است.

مهندس بیدخام با بیان اینکه تجمیع بسیاری از خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت بر روی پرتال تجاری شرکت مخابرات ایران در حال انجام است، اضافه کرد: یکی از این تجمیع کنندگان، شرکت وس¬فام است که در سه بخش ارائه سرویس (کافه پلی) روی پرتال تجاری، شامل معرفی بازی ها و فیلم های جدید، سرویس فام یا ارائه تلویزیون اینترنتی و ارائه اپلیکیشن آهنگستان مربوط به محتوای موسیقی با امکان شرکت در چالش شعر و ترانه را فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: سرویس فام، به عنوان یکی از بزرگ ترین اپراتورهای IPTV و OTT کشور، خدمات خود را در حوزه فیلم و سریال، موسیقی، بازی و پخش زنده کلیه رویدادهای خبری کشور به بازار عرضه کرده است.

مدیرکل روابط عمومی مخابرات ادامه داد: خدمات این سرویس و استفاده از ترافیک اینترنت برای کاربران اینترنت مخابرات و دیگر اپراتورها رایگان است. فام، خدمات خود را در قالب یک سبد و به صورت باندل به بازار عرضه می کند.

وی افزود: شرکت آوا توسعه فناوری اطلاعات، اپلیکیشن های مبتنی بر گوشی های هوشمند موبایل را در اختیار دارد که از مهم ترین آن ها می توان به باربیکیو (آموزش آشپزی)، قلم اول (مرجع کمک آموزشی درسی)، لینگونت (آموزش زبان) و اطلس همراه (کامل ترین دیکشنری کشور) اشاره کرد. هزینه استفاده از این خدمات و نرم افزارها، روی قبوض تلفن ثابت اعمال می شود.

مهندس بیدخام گفت: شرکت وصل اندیشان سپید نیز دارای امکانات ارائه خدمات ارزش افزوده تلفن ثابت است که از مهم ترین این خدمات می توان به سیستم ذخیره سازی فضای ابری، سیستم هاستینگ (میزبانی محتوای چندرسانه ای)، پرداخت هزینه خدمات روی قبوض تلفن ثابت و سیستم پخش ویدئو (Live srteam) اشاره کرد.

وی افزود: شرکت خلاق برهان به عنوان یک شبکه تحویل محتوا (CDN) محتوا را در سریع ترین حالت ممکن، با هزینه مقرون به صرفه و امنیت کامل به دست کاربران می رساند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران اضافه کرد: ارائه خدمات پخش زنده رویدادها، زیرساخت رایانش ابری و پلتفرم آنلاین موسیقی و پلتفرم پخش زنده آنلاین از مهمترین قابلیت های این شبکه اقتصادی تحویل محتواست که با همکاری شرکت مخابرات ایران، محتوای مورد نظر را در سریع ترین زمان در اختیار مصرف کننده نهایی قرار می دهد.

 

 

1396/05/02 1
94175 ایران اکونومیست-مهر-الف تکذیب قطع تلفن مشترکانی که بیش از حد مکالمه دارند

مدیر مخابرات منطقه تهران، موضوع قطع تلفن مشترکانی که بیش از حد، مکالمه تلفنی دارند را رد کرد و در مورد مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات توضیح داد.

به گزارش ایران اکونومیست؛ غلامرضا عرب هاشمی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در مورد موضوع قطع تلفن مشترکانی که بیش از حد، مکالمه تلفنی دارند و اخطار برای قطع ارتباط آنها از سوی مخابرات گفت: مطابق با ضوابط کمیسیون تنظیم مقررات، به مشترکان در مورد میزان مصرفشان اطلاع می‌دهیم.

وی با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی به مشترکان به معنای اخطار نیست، افزود: قصد ما فقط اطلاع‌رسانی از کارکرد مکالمه مشترک است تا به وی اطلاع دهیم که تا چه حد از تلفن ثابت خود استفاده کرده است؛ این به معنای اخطار برای قطع ارتباط نیست.

مدیرعامل مخابرات منطقه تهران با تأکید بر اینکه اطلاع‌رسانی برای صورتحساب مشترک، حرکتی مثبت است، گفت: در این طرح میزان مکالمه و وضعیت صورتحساب مشترک را به وی اعلام می‌کنیم.

عرب هاشمی ادامه داد: در ماه جاری نیز صورتحساب مشترکان تلفن ثابت به صورت خطوط الکترونیکی و ماهانه ارائه خواهد شد که در صورتی که مشترک نسبت به پرداخت به موقع خود و به صورت الکترونیکی اقدام کند، برای آن تسهیلاتی در نظر گرفته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: خارج از مصوبه سازمان تنظیم مقررات عمل نمی‌کنیم و اطلاع‌رسانی از میزان مصرف مکالمه تلفن ثابت به معنای اخطار نخواهد بود.

این در حالی است که امروز معاون شرکت مخابرات ایران گفته بود برای مشترکانی که بیش از حد مکالمه تلفنی دارند، اخطار فرستاده می‌شود و ارتباط آنها به صورت یکطرفه قطع خواهد شد.

وی این اقدام را یکی از راه‌های ساماندهی حل موضوع بدهکاری مشترکان تلفن ثابت عنوان کرده است.

1396/05/02 3
94173 صبحانه آنلاین-الف-همشهری چند و چون فروش سرعتی اینترنت

با مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) شمارش معکوس برای اجرای طرح اینترنت نامحدود درحالی آغاز شده است.
به گزارش صبحانه، البته هنوز نگراني‌هايي در مورد قيمت، كيفيت و كم‌فروشي سرعت در اين طرح وجود دارد. گلايه‌هاي مشتركان به‌ويژه كاربران خانگي از حجم خوري و كم‌فروشي اپراتورهاي اينترنتي همچنان ادامه دارد اما با مصوبه ديروز رگولاتوري، مجوز فروش اينترنت نامحدود بر مبناي سرعت و جايگزيني آن با اينترنت حجمي صادر شده و حداقل انتظار آن است كه از اين پس كاربران نگراني در زمينه حجم خوري اينترنتي نداشته باشند.
با وجود اين دغدغه كم فروشي سرعت اينترنت نامحدود به قوت خود باقي است. اما معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس رگولاتوري در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار ما از اتخاذ سازوكارهايي براي رفع نگراني كم فروشي سرعت اينترنت نامحدود براساس مصوبه روز گذشته اين سازمان خبر داد. محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز در حاشيه مراسم رونمايي از مرحله سوم شبكه ملي اطلاعات از تصويب ارائه‌ اينترنت نامحدود ثابت و تغيير مدل فروش اينترنت از حجمي به نامحدود با مصوبه ديروز رگولاتوري و اجرايي شدن آن تا يك‌ماه آينده خبر داد و گفت:

در كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات مصوب شد تا به جاي ارائه اينترنت برحسب حجم، از حجم فروشي به سمت اتصال و ارائه اينترنت برحسب سرعت حركت كنيم. در واقع براي نخستين بار مصوب شد تا مردم به جاي خريد اينترنت حجمي، مطابق با نيازمندي‌هاي خود، نوع اتصال و سرعت اينترنت را خريداري كنند.

فيبرنوري روي شبكه سيم مسي
نگراني از تكرار كم‌فروشي سرعت با اجراي طرح اينترنت نامحدود به‌دليل وجود شبكه كابل مسي، فراهم نبودن برخي زيرساخت‌ها و ضعف نظارت برعملكرد اپراتورهاي اينترنتي به قوت خود باقي است. اما معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رئيس كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي(رگولاتوري) در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد اين نگراني و هزينه پرداختي توسط مشتركان كم مصرف اينترنت نامحدود اعلام كرد كه با توجه به مصوبه ديروز رگولاتوري مقرر شده تا اپراتورهاي تلفن همراه (شركت‌هاي اف سي پي) و شركت مخابرات ايران با كار مشتركي كه انجام مي‌دهند شبكه كابل مسي(كافوها) را به فيبر نوري تبديل كنند تا بتوانند روي همان شبكه سيم مسي خدمات وي دي اس‌ال (VDSL) يعني اينترنت با سرعت خيلي بالاتر از اي دي‌اس‌ال را ارائه كنند كه قبلا چنين امكاني وجود نداشته است.

همچنين تعرفه اينترنت نامحدود بر مبناي مصوبه رگولاتوري تعيين شده كه براي اجرا به اپراتورها ابلاغ خواهد شد. علي اصغر عميديان، در مورد نحوه نصب نرم افزار تبديل شبكه سيم مسي از اي‌دي‌اس‌ال به وي‌دي‌اس‌ال افزود: اين كار يا توسط اپراتورهاي اينترنتي انجام خواهد شد و يا اينكه برعكس، مخابرات تجهيزات فيبر نوري را در شبكه سيم مسي(كافو) نصب و اپراتورها(اف. سي. پي‌ها) براساس تعرفه‌اي كه رگولاتوري مشخص كرده، هزينه استفاده از اين تجهيزات را به شركت مخابرات پرداخت خواهند كرد. با توجه به مصوبه و جدول تعرفه‌اي كه در جلسه مذكور تصويب شد، كاربران يك اتصال با سرعت مشخص مثلا 2مگ را خريداري كرده كه براساس جدول تعرفه اين سرعت 2مگ شامل 40مگ داخلي و 20مگ خارجي خواهد بود و اپراتور به هيچ عنوان قادر نخواهد بود تا سرعت 2مگ را بالا و پايين كند.

اينترنت نامحدود تا 2هفته آينده
معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه كاربران اينترنت نامحدود مي‌توانند موارد تخلف اپراتورها در زمينه كم‌فروشي سرعت اينترنت با فروش سرعتي كمتر از ميزان خريداري شده در قرارداد خريد اينترنت نامحدود را رصد كنند، افزود: ارائه اينترنت نامحدود بر مبناي مصوبه روز گذشته رگولاتوري با نصب نرم‌افزار فيبر نوري روي شبكه كابل مسي تا پايان اين هفته به امضاي همه اعضاي كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي رسيده و به اپراتورهاي اينترنتي ابلاغ خواهد شد، اين اپراتورها نيز يك هفته براي امضاي قراردادها و اجراي اين طرح فرصت دارند كه با اين روند عملا ارائه اينترنت نامحدود تا 2هفته آينده وارد مرحله اجرايي مي‌شود.

كنترل آنلاين سرعت اينترنت نامحدود
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در مورد نحوه نظارت بر ميزان سرعت اينترنت نامحدود فروخته شده به كاربران و رفع دغدغه كم فروشي سرعت توسط اپراتورهاي اينترنتي اعلام كرد، در طرح اينترنت نامحدود نگراني براي حجم اينترنت فروخته شده به كاربران وجود ندارد و كنترل سرعت اينترنت عرضه شده نيز به‌صورت آنلاين(برخط) خواهد بود و نرم افزار درنظر گرفته شده براي كنترل سرعت اينترنت نامحدود به‌گونه‌اي لحاظ شده كه هم از طرف كاربر و هم از طرف رگولاتوري قابل پيگيري است و به سادگي مي‌توان با تخلفات اپراتورهاي اينترنتي برخورد كرد.

به گفته عميديان، در طرح اينترنت نامحدود هر كاربر مي‌تواند با دانلود نرم افزار سرعت‌سنج از سايت رگولاتوري يا اپراتور مربوطه، ميزان سرعت اينترنت خود بر مبناي اينترنت خريداري شده را كنترل كرده و تخلفات احتمالي را از طريق پيامك به رگولاتوري اطلاع دهید.

 

1396/05/02 3
94172 ایستنا-دیجیاتو واعظی: می خواهید مخابرات ورشکست شود، تماس صوتی تلگرام را برقرار می کنیم

بر اساس اخباری که امروز از حاشیه افتتاح پروژه های شرکت مخابرات ایران، و در آستانه راه اندازی فاز 3 شبکه ملی اطلاعات منتشر شد، وزیر ارتباطات اعلام کرد سیاست های کلی وزارت خانه بر افزایش بازدهی اقتصادی شبکه های اجتماعی داخلی تمرکز داشته و در این راستا، تسهیلات ویژه ای نیز در نظر گرفته شده است.

 

محمود واعظی همچنین از ممنوعیت فعالیت اقتصادی شبکه های اجتماعی خارجی و ارائه خدمات ارزش افزوده نیز خبر داد و گفت این مسئله، از چهار سال پیش تا کنون اجرایی شده است.

 

تماس صوتی تلگرام رفع فیلتر نخواهد شد

اما شاید یکی از مهمترین مسائلی که وزیر ارتباطات به آن اشاره کرد، بحث فیلترینگ تماس صوتی در شبکه اجتماعی تلگرام بود. واعظی با تأکید بر اینکه فیلتر تماس صوتی تلگرام برداشته نمی شود، گفت: با وجود شرکت مخابرات و سه اپراتور موبایل به این خوبی، اگر می‌خواهید آنها را ورشکست کنید، تماس صوتی تلگرام را باز کنید.

 

لازم به ذکر است که پیرو اخبار منتشر شده در ارتباط با وضعیت اینترنت ثابت و تغییر مدل حجمی به نامحدود، و با توجه به اظهارات رئیس شرکت مخابرات، وزیر ارتباطات اعلام کرد:

 

در این باره ابهامی مطرح شد که با نامحدود شدن حجم، تقاضا به قدری زیاد شود که نیازمند توسعه شبکه انتقال گردد. بنابراین مقرر شد آقای جهرمی و سرائیان که اصل کاری ها هستند برنامه ریزی کنند، و منتظریم هفته آینده برنامه ریزی را به ما بدهند و براساس آن برنامه ریزی، تصمیم بگیریم.

 

1396/05/02 5
94171 وایمکس نیوز-ایران اکونومیست مديرعامل شرکت مخابرات ايران خبر داد: تعيين تکليف تلفن هاي هوشمند تا پايان مرداد ماه

مديرعامل شرکت مخابرات ايران گفت: مذاکره با رگولاتوري براي تعيين تکليف تلفن هاي هوشمند و اتخاذ مکانيزم ارائه اين سرويس به نحوي که با آگاهي مشترکان همراه باشد آغاز شده و تا پايان ماه به نتيجه مي رسد.

وايمکس نيوز- دکتر سراييان در گفت و گو با ستاد خبري مخابرات ايران در بيست و سومين نمايشگاه الکامپ اظهار داشت: در پي صدور قبوض چند ميليوني براي مشترکان تلفن ثابت که از سرويس هاي شبکه هوشمند (شماره هاي 909) استفاده مي کنند نارضايتي هاي بسياري ابراز شده بود.

مديرعامل شرکت مخابرات ايران افزود: هم اکنون شرکت مخابرات ايران دو اقدام در اين باره انجام داده است. نخست اينکه طي هماهنگي با سازمان تنظيم مقررات از شرکت ارتباطات زيرساخت ريز کارکرد اين تلفن ها درخواست شده تا به مشترکان اعلام کنيم.

وي ادامه داد: دوم بايد طي مکانيزمي به مشترکان اطلاع رساني شود که هر دقيقه مکالمه اين سرويس ها چقدر است و تصميم بگيرند.

دکتر سراييان تصريح کرد: با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وارد مذاکره شده ايم و ان شاءالله تا يک ماه آينده تصميم هاي خوبي در اين باره اتخاذ خواهد شد.

 

1396/05/02 2
94170 وایمکس نیوز-ایران اکونومیست اپراتورهاي پاسخگوي سامانه 2020 رتبه بندي مي شوند

مديرکل خدمات پس از فروش مخابرات منطقه تهران از رتبه بندي اپراتورهاي پاسخگو در سامانه 2020 در مناطق مخابراتي خبر داد.

وايمکس نيوز- محمد نجم آبادي در گفتگو با ستاد خبري شرکت مخابرات ايران در نمايشگاه الکامپ، هدف از اجراي اين طرح را افزايش رضايتمندي مشترکان اينترنت ADSL مخابرات عنوان کرد.

وي با بيان اينکه اين طرح با عنوان تاپ سيس (TOPSIS) در جهت ارتقاي کيفيت خدمات دهي به مشترکان و ارزيابي سامانه پاسخگويي به تماس مشترکان راه اندازي شده است، ادامه داد: با اجراي اين طرح، نرم افزار رتبه بندي تاپ سيس در شاخص هاي مختلفي اپراتورهاي مشغول به پاسخگويي را ارزيابي و رتبه بندي مي کند و براساس معيارهاي مدنظر در اين سيستم، به نفرات اول تا سوم در هر منطقه مخابراتي و نيز به نفر اول در کل مناطق مخابراتي جايزه تعلق مي گيرد.

مديرکل خدمات پس از فروش مخابرات منطقه تهران با اشاره به اينکه اين نرم افزار مطابق با 7 شاخص اصلي در ايجاد يک کال سنتر و نيز سامانه پاسخگويي موفق و مطلوب، تعريف شده است، اضافه کرد: رتبه بندي 440 اپراتور پاسخگوي مرکز تماس، به صورت ماهانه صورت خواهد گرفت ونحوه برخورد آنها با تماس گيرنده و نحوه پاسخگويي آنها از جمله شاخص هاي تعيين رتبه آنها خواهد بود.

 

1396/05/02 2
94169 ایلنا تذکر سه نماینده مجلس به وزیر ارتباطات؛حل مشکلِ کارکنان شرکتی مخابرات تسریع شود

در روزهای گذشته، سه نماینده مجلس به وزیر ارتباطات در ارتباط با مشکلات کارکنان شرکتی مخابرات تذکر داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هفته‌های گذشته کارکنان شرکتی مخابرات بارها از شهرها و استان‌های مختلف به تهران آمده و تجمعات اعتراضی برگزار کردند.

این کارکنان می‌گویند بایستی براساس قانون، طرح طبقه‌بندی مشاغل در مخابرات اجرایی شود و در ضمن تبعیض در ساختار مخابرات برچیده شود.

این اعتراضات با همراهی نمایندگان مجلس، این روزها وارد فاز جدیدی شده است؛ در روزهای گذشته، سه نماینده مجلس، قاضی‌پور، محجوب و رنجبرزاده به وزیر ارتباطات تذکر داده‌اند.

در متن تذکر این نمایندگان از وزارتخانه مربوطه خواسته شده که در روزهای باقیمانده از دولت یازدهم، مشکلات کارکنان شرکتی مخابرات را حل کند.

نمایندگان مجلس از وزیر ارتباطات خواسته‌اند که در موردِ تعیین تکلیف کارکنان شرکتی مخابرات اقدامات لازم انجام شود و بساطِ تبعیض در مخابرات برچیده شود.

حالا کارکنان شرکتی مخابرات منتظرند ببینند چه اتفاقی در روزهای باقیمانده دولت یازدهم می‌افتد و آیا درنهایت مخابرات، تن به اجرای قانون خواهد داد یا خیر؟

 

1396/05/02 11
94167 موبنا وعده‌های بی‌پایان آقای وزیر، شما قضاوت کنید

۲۳ سال پیش در چنین روزهایی، اولین موبایل در ایران زنگ خورد. در آن روزها کمتر کسی تصور می‌کرد این فناوری چقدر می‌تواند زندگی ایرانی‌ها را دگرگون کند.

موبنا - حتی برخی مدعی بودند موبایل جنبه تجملی و زائد دارد و چه‌بسا رأی به حذف آن دادند! اما بالاخره کسانی پیدا شدند که عزمشان را جزم کرده بودند تا مردم ایران نیز صاحب فناوری تلفن‌همراه شوند. حال از آن روزها سال‌ها می‌گذرد و مشکلات این حوزه نیز رنگ‌و‌بوی سابق را ندارند. دیگر خبری از مخالفت با واگذاری سیمکارت به مردم یا در نوبت‌ماندن‌های چند ساله برای دریافت خط موبایل نیست. این معضلات البته با تلاش مدیران دلسوز و با تدبیر برطرف شدند، اما موارد بسیاری کماکان وجود دارد. مشکلاتی که از آن‌ها سخن خواهیم گفت، در طی این بیست‌وچند سال نه‌تنها حل نشدند، بلکه با گذر زمان شکل یک معضل لاینحل به‌خود گرفته‌اند. همین‌جا به این نکته نیز اشاره ‌کنیم که موضوعاتی که از آن‌ها تحت عنوان مشکل یا معضل نام ‌برده می‌شود، تنها به یک اقدام جهادی نیاز دارد تا به‌سادگی حل‌وفصل شود؛ اما از آنجایی‌که در بسیاری از موارد، متولی حوزه ارتباطات و فناوری ارتباطات کشور موضعی «منفعلانه» و «پشت‌پرده‌ای» را در این بخش پیش‌گرفته، تاکنون قدمی برداشته نشده است.
اولین اقدام پشت‌‌پرده‌ای در این چند وقت، به ‌اسم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت یازدهم ثبت شد. مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ایرانیان‌نت چندی پیش، پشت درهای بسته دفتر وزیر ارتباطات در تهران، سند دسترسی یک شرکت چندملیتی مخابراتی به زیرساخت‌های ارتباطی کشور را با مدیرعامل شرکت چند ملیتی ام.تی.ان - ایرانسل، امضاء کرده و رسماً ۴۹درصد از سهام این شرکت مخابراتی را در اختیار ام.تی.ان قرار داد. براساس این قرارداد و از تاریخ مذکور، شرکت چندملیتی ام.تی.ان که تا پیش‌ از این بیشتر در حوزه تلفن‌همراه در ایران فعال و حدود ۴۰میلیون سیمکارت اعتباری با شرایطی خاص توزیع کرده بود، متولی زیرساخت ارتباطات نسل آینده ایرانیان هم شد! وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که نگران طرح پرسش‌های بسیاری از خبرنگاران رسانه‌های کشور درباره چرایی این واگذاری باتوجه به کارنامه پر از ابهام و تخلفات قانونی، حقوقی و حتی چندین مورد امنیتی این شرکت چندملیتی بود، نه‌تنها صرفاً اجازه حضور تعداد انگشت‌شماری از خبرنگاران به‌صورت گزینشی در این نشست را داده بود، بلکه یکی از خبرنگاران باسابقه کشور را هم برای جلوگیری از طرح پرسش‌هایی که خوشایند ایشان نبود، با احضار مأموران امنیتی اخراج کرد. مورد بعد که بازهم وزیر ارتباطات در آن نقش‌آفرین شد، بحث تأخیرهای مکرر در راه‌اندازی پروژه ملی رجیستری موبایل است؛ همان‌طور که احتمالاً از طریق رسانه‌ها شنیده یا خوانده‌اید، وزارت ارتباطات برای چندمین‌بار به بهانه مشکلات فنی یا آماده‌نبودن زیرساخت‌ها، اجرای طرح مقابله با قاچاق تلفن‌های‌همراه را به تأخیر انداخته است و این‌بار نیز عملیاتی شدن این طرح مهم را به اواخر تابستان سال ۹۶ موکول کرده است. سؤال این است، چرا برای طرح مهمی که در ابتدا اعلام شد تا پایان سال ۹۴ اجرایی خواهد شد و پس‌ از آن بازه زمانی تا پایان تابستان ۹۵ برای اجرای آن وعده داده شد و برای چندمین‌بار با طرح وعده‌ای دیگر، اواخر سال ۹۵ زمان عملیاتی شدن آن اعلام شد و بعد در یک اقدام تأمل‌برانگیز، به اول تابستان سال ۹۶ و حالا نیز به اواخر تابستان جاری موکول شده، این‌قدر تعلل شده است؟! حقیقتاً دلیل این‌همه تأخیر چیست؟! البته آنچه وزیر ارتباطات درباره این تأخیر گفته، این است که گویا پیمانکار اجرای طرح رجیستری موبایل به‌دلیل آماده‌نبودن، درخواست تعویق اجرای این طرح را داده است و آقای وزیر نیز با ملاطفت تمام، قول‌هایی را که قبل‌تر برای اجرای قطعی این طرح در ابتدای تابستان به مردم داده بود، کاملاً فراموش کرده و این‌بار قول دیگری داده که اواخر تابستان این طرح اجرا ‌شود؛ البته اگر بازهم اتفاق خاص و ناگواری نیفتد که پیمانکار نیاز به زمان بیشتر داشته باشد یا اصلاً شاید بهتر باشد این طرح ملی را به‌روزهای پایانی سال‌جاری موکول کند تا هم ‌زمان بیشتری در اختیار باشد و هم به‌عنوان عیدی به مردم، بالاخره جلوی چپاول اموال این ملت توسط قاچاقچیان گوشی گرفته شود.
این دو مورد را که درباره آن‌ها گفتیم، بگذارید کنار فروش متخلفانه هزاران قطعه سیمکارت بی‌نام‌ونشان توسط اپراتور چند ملیتی ام.تی.ان - ایرانسل که متأسفانه نه‌تنها در این سال‌ها جلوی عرضه آن‌ها هم به‌طور دقیق و کامل گرفته نشد، بلکه برخی بر ادعای کذب خود مبنی‌بر توقف فروش این سیمکارت‌ها و قطع ارتباط آن‌ها پافشاری می‌کنند، حال آنکه دکه‌های روزنامه‌فروشی و دستفروشان سطح شهر نیز کماکان از تجارت پرسود فروش چنین سیمکارت‌هایی بهره‌ می‌برند و بر سر امنیت و روان خانواده‌ها معامله می‌کنند.
کوتاه سخن اینکه این‌‌بار دیگر نمی‌خواهیم از گفته‌هایمان در این حوزه پُردرد نتیجه‌گیری کنیم. دیگر نمی‌خواهیم بگوییم آیا مشکلات در این سال‌ها حل شده‌اند یا خیر؟! دیگر نمی‌خواهیم درباره عملکرد چند ساله وزیری در یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های کشور سخنی به ‌زبان بیاوریم؛ این‌بار قضاوت را برعهده مردم و نمایندگان ملت می‌گذاریم. این‌بار شما قضاوت کنید...

 

1396/05/02 10
94165 ایرنا-ایران اکونومیست معاون شرکت مخابرات در گفت و گو با ایرنا: مکالمه بیش از حد مشترکان با ارسال اخطار قطع یک طرفه می شود

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران به وجود مشترکانی که بیش از حد مکالمه تلفنی دارند اشاره کرد و گفت: طبق مصوبه رگولاتوری شرکت مخابرات ایران برای ساماندهی به وضعیت این نوع مشترکان مجاز به قطع تلفن مشترک با ارسال اخطاراست.


داود زارعیان روز دوشنبه درحاشیه بیست و سومین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک و در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ادامه داد:طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی شرکت مخابرات می تواند برای هرمشترک به صورت ماهانه صورت حساب صادرو ارسال کرده تا مشترک از وضعیت هزینه های خود مطلع باشد.
معاون مدیرعامل مخابرات ایران گفت: حال در این صورتحساب اگر در میان دوره و در تلفن های دائمی دارای ودیعه مبلغ کارکرد مکالمه به 80درصد مبلغ ودیعه اولیه تلفن برسد برای مشترک اخطار فرستاده می شود و به صورت یک طرفه قطع می شود .
زارعیان با بیان اینکه تلفن مشترکانی که ودیعه نداده اند نیز اگر مبلغ کارکرد تلفن آنها به 20 هزار تومان برسد برای مشترک اخطار ارسال و سپسس قطع می شود افزود:چنین رویه ای برای مدیریت مصرف خود مشترک است زیرا فرض کنید کسی بدون توجه، مکالمه تلفنی به حدی داشته باشد که 5 تا 6 میلیون تومان هزینه برای وی در پی داشته باشد بر این اساس سازمان رگولاتوری مصوبه داده تا مبلغ از یک حدی که گذشت با هشدار دادن و قطع یک طرفه مشترک را مطلع کنیم .
این مقام شرکت مخابرات ایران خاطرنشان ساخت: مشترکانی در تهران وجود دارند که در میان دوره بیش از مبلغ ودیعه شان که هشتاد هزار تومان است مکالمه داشته و با دریافت قبض معترض شده اند برهمین اساس چند راهکاربرای آنها پیش بینی شده است.
زارعیان یکی از راهکارها را فرستادن پیام صوتی برای هشدار دادن عنوان کرد و ادامه داد:چنین مشترکانی براساس درخواست خود می توانند برای افزایش مبلغ ودیعه به میزان بیش ازنرخ مصوب اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.
معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران یادآورشد:راهکار سوم ارسال قبض است که همواره انجام می شود زیراشرکت مخابرات ملزم به رعایت مصوبه رگولاتوری است.
زارعیان از اختصاص تسهیلاتی هم برای مشترکان خبرداد و گفت: تا پیش از این اگر هر مشترکی قبض خود را دو دوره با هر مبلغی پرداخت نمی کرد قطع دو طرفه می شد اما اکنون قطع یک طرفه می شود تا مشترک از وضعیت مکالمه خود مطلع باشد.
به گزارش ایرنا, بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) به عنوان بزرگ ترین رویداد فناوری اطلاعات و ارتباطات، سی ام تیرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.
بیش از 800 شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز آخرین خدمات، محصولات و دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند.
از این تعداد، حدود 340 شرکت نوپا ( استارتاپ)، 37 شرکت خارجی و بقیه شرکت های داخلی اند.
نمایشگاه الکامپ تا دوم مردادماه از ساعت 10 تا 18 آماده حضور علاقه مندان است.

 

1396/05/02 3

سه شنبه ٠٣ مرداد ١٣٩٦ |

جستجو در وب
آمار
بازديدکنندگان امروز : 223
کل بازديدکنندگان : 3535066
بازديدکنندگان آنلاين : 1
زمان بارگزاري صفحه : 1.62
پیشخوان

پیشخوان