.
شماره منبع تيتر تاريخ نمایش
91753 جوان حجم‌خوري اينترنت نداريم!
پس از بررسي‌هاي صورت‌گرفته در كميته‌اي كه به منظور بررسي حجم اينترنت همراه تشكيل شده بود، به نظر مي‌رسد همانطور كه پيش از اين هم اعلام شده بود، آنچه باعث پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنت مي‌شود، استفاده مشتركان از فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم بالايي دارند و نه كم‌فروشي اپراتورهاي همراه.
پس از بررسي‌هاي صورت‌گرفته در كميته‌اي كه به منظور بررسي حجم اينترنت همراه تشكيل شده بود، به نظر مي‌رسد همانطور كه پيش از اين هم اعلام شده بود، آنچه باعث پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنت مي‌شود، استفاده مشتركان از فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم بالايي دارند و نه كم‌فروشي اپراتورهاي همراه.
به گزارش ايسنا، در حالي كه پيش از اين مسئولان وزارت ارتباطات و شخص وزير همواره از عملكرد اپراتورها در اين زمينه دفاع كرده و اين‌گونه اعلام مي‌كرد كه از سوي سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي اين مسئله قابل بررسي است و اگر مشتركان مشكلي در اين خصوص دارند مي‌توانند موضوع را از سوي سامانه ۱۹۵ پيگيري كنند، در نهايت واعظي مطلبي را روي شبكه اجتماعي خود قرار داد و گفت: با توجه به مطالبي كه شما دوستان در پست‌هاي قبلي در خصوص وضعيت حجم اينترنت اپراتورها و نحوه محاسبه اعلام كرديد، كميته ويژه‌اي براي بررسي اين موضوع تشكيل شده است، لطفاً اطلاعات دقيق از مشكلات خود را به سامانه و شماره تلفن ۱۹۵ اعلام فرماييد.
البته رئيس سازمان حمايت از مصرف‌كنندگان نيز اعلام كرده بود كه اين سازمان در خصوص كم‌فروشي اينترنت و احتمال تقلب اپراتورهاي تلفن همراه بررسي‌هايي انجام خواهد داد. اما پس از آن وزير ارتباطات در گفت‌وگويي با ايسنا تأكيد كرد كه تنها مرجع رسيدگي به تخلفات اپراتورها وزارت ارتباطات و سازمان تنظيم مقررات ارتباطات به شمار مي‌روند و اين صحبت‌ها از جانب هر فردي كه مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.
در پيگيري آخرين وضعيت فعاليت‌هاي اين كميته وزير ارتباطات در پاسخ به رسانه‌ها تأكيد كرده بود: اولين گزارشي كه اين كميته از رصد آنلاين استفاده كاربران اينترنت داشته نشان مي‌دهد اتفاق ويژه‌اي در اين خصوص روي نداده و اين تنها احساس كاربر است كه اينترنتش زود تمام مي‌شود. در گذشته كاربران از يك بسته اينترنت بيشتر براي متن استفاده مي‌كردند اما امروز يك بسته اينترنت بيشتر براي دانلود ويدئو و حتي كتاب صرف مي‌شود.
وي با بيان اينكه تعداد كاربران اينترنت بسيار زياد است و دليلي براي كم‌فروشي اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان كرد: محاسبه استفاده كاربران از اينترنت دستي نبوده و هوشمند است و به همين دليل ما معتقد نيستيم كه كم‌فروشي صورت مي‌گيرد اما با اين حال به كاربران توصيه مي‌كنيم اپليكيشني كه سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي براي نشان دادن ميزان مصرف اينترنت كاربران راه‌اندازي كرده است را دانلود كرده تا به صورت شفاف ميزان مصرفشان را رويت كنند.
در نهايت محمود واعظي در خصوص پيگيري‌هاي به عمل آمده درباره انتقادات مردم از پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنتي اظهار كرد: بررسي‌هاي فشرده‌اي روي اين موضوع صورت گرفته و بررسي موارد انتخابي و همچنين شكاياتي كه در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود گوياي آن است كه اپراتورها هيچ‌گونه تخلفي در اين زمينه نداشته‌اند.
وزير ارتباطات در عين حال عنوان كرد: اينكه متأسفانه در برخي رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوري استفاده مي‌شود تعبير درستي نيست. اكنون تمام امور اپراتورها به شكل هوشمند صورت مي‌گيرد و به شكل دستي نيست تا امكاني وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترك تغيير كند. ما در ابتدا احساس كرديم ممكن است در سيستم فروش اين اپراتورها مشكلي وجود داشته باشد اما پس از بررسي‌هاي صورت گرفته به اين قطعيت رسيديم كه هيچ مشكلي در اين زمينه وجود ندارد.
واعظي همچنين تأكيد كرد: آنچه باعث پايان زودهنگام حجم بسته‌هاي اينترنت مي‌شود، استفاده مشتركان از فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم اينترنت را با سرعتي بسيار بالا به پايان مي‌رساند. استفاده از فايل ويدئويي در تمام دنيا حجم پهناي باند بالايي را مصرف مي‌كند.
بنابراين به نظر مي‌رسد آنچه نارضايتي كاربران را از به پايان رسيدن زودهنگام حجم اينترنت فراهم كرده است، دانلود فايل‌هاي ويدئويي است كه حجم‌هاي بالايي دارند و آنها به نحوي بايد اين استفاده را كنترل كنند.
1395/12/28 21
91750 تماس نیوز دیدگاه «مخابرات» در مورد کارکنان معترض خود / مجلس و دولت با قرارداد مستقیم آنها با شرکت مخابرات مخالف است

مدیرعامل شرکت خدمات اول مخابرات درباره نیروهای معترض شرکت مخابرات که اخیرا با حضور در جلوی مجلس تظاهرات کرده بودند، گفت: برخی از این افراد امضای قرارداد مستقیم با مخابرات را می خواهند که مجلس و دولت درخواست آنها را نپذیرفته است.

به گزارش تماس نیوز، ناصر قدیرکاشانی مدیرعامل شرکت خدمات اول مخابرات در نشست خبری درباره انتشار خبرهایی مبنی تعدیل نیرو شرکت های وابسته به مخابرات با بیان اینکه سال آینده یک هزار نیرو جذب و نیروهای موجود نیز توانمند می شوند، درباره نارضایتی کارکنان قرارداد شرکتی با خدمات اول مخابرات، گفت: برخی از این افراد امضای قرارداد مستقیم با مخابرات را خواهان هستند که مجلس شورای اسلامی و دولت این درخواست را نپذیرفتند. برخی نیز اعلام می ‌کنند که وضعیت معیشتی خوبی ندارند. 

 

وی درباره اقدام های صورت گرفته برای بهبود زندگی کارکنان شرکت های وابسته به مخابرات به برگزاری چند ماه پیش آزمون تعیین سطح در سه استان اشاره کرد و گفت: نیروهای شرکت خدمات اول مخابرات در گذشته نیز با مخابرات طرف قرارداد نبودند و در 530 شرکت پیمانکاری مشغول بودند که اکنون به صورت متمرکز در یک شرکت کار می کنند که مدیریت و مالکیت این شرکت در اختیار شرکت مخابرات ایران است.
 
بنابه این گزارش، شرکت خدمات اول مخابرات در سال های 1391 و 1392 توانسته است بیش از 2500 نفر از پرسنل را در 173 شعبه امور مشترکین، 26 شعبه 118، ساختمان مرکزی NOC (پشتیبانی ADSL) در تهران و ساختمان شماره دو NOC در استان البرز و دفتر مرکزی مدیریت کند.
 
از ابتدای سال 1393 جذب نیروهای قراردادی و پیمانی مخابرات کشور نیز به شرکت خدمات اول مخابرات واگذار شد. این شرکت در حال حاضر مدیریت بیش از 28هزار نفر نیروی انسانی را در شعب امور مشترکین، سامانه 118، دفتر مرکزی و مرکز پشتیبانی ADSL در سراسر کشور بر عهده دارد. 
 
همچنین شرکت خدمات اول مخابرات به عنوان مجری انحصاری ارایه خدمات مخابراتی در شعب سراسر کشور، به مشترکین خدمت رسانی می‌کند و مجری ایجاد و بهره برداری از بزرگترین مرکز تماس (Contact Center) بخش خصوصی کشور و مرکز داده (Data Center) و فروشگاه های زنجیره ای شرکت مخابرات ایران است.
1395/12/28 48
91749 تماس نیوز شماره های پشتیبان اپراتورهای تلفن همراه در ایام نوروز اعلام شد

معاون وزیر ارتباطات: مردم از تماس غیر ضروری با شماره های امدادرسانی اجتناب کنند

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شماره های پشتیبانی اپراتورهای تلفن همراه را در ایام نوروز اعلام کرد.

به گزارش تماس نیوز، علی اصغر عمیدیان رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه در ایام نوروز مصرف خدمات صوتی، پیامکی و اینترنت مشترکین نسبت به روزهای عادی افزایش پیدا می کند، تصریح کرد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند برنامه‌های ویژه‌ای را برای تخصیص ظرفیت مناسب و مدیریت خدمات داشته باشند که البته این موضوع از چند ماه قبل در دستور کار اپراتورها قرار گرفته و با شناسایی نقاط مرتبط برای بهبود و افزایش ظرفیت و خدمات اقدام کرده‌اند.
وی افزود: در اپراتور همراه اول شماره ۹۹۹۰ برای مشترکین این اپراتور و شماره ۰۹۱۲۹۹۹۰ برای مشترکین سایر اپراتورها، در اپراتور ایرانسل شماره ۷۰۰ برای مشترکین ایرانسلی و شماره ۰۹۳۷۷۰۰۰۰۰۰ برای مشترکین سایر اپراتورها و در اپراتور رایتل شماره ۲۰۰ برای مشترکین این اپراتور و شماره ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ برای مشترکین سایر اپراتورها و در اپراتور تالیا شماره ۰۹۳۲۹۹۹۹ برای مشترکین این اپراتور و شماره ۰۹۳۲۹۹۹۹۰۰۰ برای مشترکین سایر اپراتورها و خط ثابت ۸۱۷۳ بعنوان کانال‌های ارتباطی مردم جهت پاسخگویی تعیین شده است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۱۹۵ و پایگاه اینترنتی www.195.ir نیز برای دریافت نظرات مردم و ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین در ایام نوروز فعال است، به احتمال افزایش وقوع حوادث در ایام نوروز اشاره کرد و با تقاضا از مردم برای اجتناب از تماسهای بی‌مورد و غیرضروری با شماره‌‌های امدادرسانی، فوریتی و اطلاع‌رسانی، گفت: لطفا از تماس با شماره هایی از قبیل ۱۱۲ هلال احمر، ۱۱۰ فوریت‌های پلیسی، ۱۲۰ راهنمایی و رانندگی، ۱۱۵ فوریتهای پزشکی، ۱۲۵ آتش‌نشانی و ۱۴۱ اطلاعات جاده‌ها پرهیز کنید تا کارکنان این بخشها بتوانند با استفاده از این خطوط ارتباطی، خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشند.
1395/12/28 23
91748 تماس نیوز نزدیک به یک سوم متقاضیان، درخواست ترابرد خود را لغو می کنند

آمارها حاکیست که ترابرد 68 درصد متقاضیان، درحالی رخ نمی دهد که فقط 30 درصد خود متقاضیانی که فرایند انجام ترابرد را تا مرحله ثبت دنبال کرده اند، در همان گام نخست اقدام به انصراف از این عملیات می کنند.

به گزارش خبرنگار تماس نیوز، حسین فلاح جوشقانی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره میزان موفقیت ترابرد متقاضیان گفت: ۳۰ درصد از درخواست‌های ترابرد ثبت شده، از سوی متقاضیان لغو شده و ۱۶ درصد از درخواست ها نیز به دلیل موارد ۱۲ گانه در قواعد تجاری مانند عدم احراز هویت، عدم پرداخت صورتحساب و عدم رعایت ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری یا دائمی به دائمی) رد شده‌اند.
وی ادامه داد : همچنین حدود ۲۳ درصد از درخواست های ترابرد نیز به علت پاسخ ندادن مشترک به پیامک تایید ارسالی از سوی مرکز مدیریت Time out شده‌اند که البته به دلیل آشنایی نسبی مشترکین با مراحل ترابردپذیری این آمار نسبت به ماه های گذشته کاهش داشته است.
جوشقانی تصریح کرد: از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP)، تعداد ۱۶۴ هزار و ۶۷۸ درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.
 

چرا درخواست های ترابرد اجرا نمی شود؟

به گزارش تماس نیوز، بدین ترتیب 68 درصد شماره های ثبت شده برای ترابرد به دلایلی چون عدم تایید پیامک ارسالی، عدم احراز هویت و یا لغو از سوی خود متقاضیان منجر به ترابرد سرویس نمی شود.
این درحالیست که از شهریور تا بهمن ماه امسال نرخ ترابردهای تکمیل شده از 33 به 63 درصد رسیده است. 
با مروری در آمارها می توان نتیجه گرفت که تنها نیمی از درخواست های ترابرد در سامانه مدیریت ترابرد با موفقیت ثبت می شود و از این مقدار نیز چیزی حدود 70 درصد به دلایل مختلف به نتیجه نمی رسد.

 

اگر بدانیم که کل درخواست های ثبت شده و نشده ترابرد در کشور به 165هزار درخواست هم نمی رسد، آنگاه با فعالیت بیش از 80 میلیون شماره تلفن همراه در کشور به نتایج زیر می توان رسید:

 

  • اپراتورهای تلفن همراه، مشترکین خود را راضی می کنند.
  • مشترکین تلفن همراه، خدمات ارایه شده از سوی اپراتورهای دیگر را هم ردیف یکدیگر ارزیابی می کنند.
  • ریسک تغییر اپراتور تلفن همراه برای مشترکین بالاست.
  • فرایند پیچیده و غیرقابل فهمی برای انجام ترابرد پذیری حکمفرماست.
  • اطلاع رسانی و تبلیغات این حوزه ناچیز است.
  • تعداد زیادی از مشترکین به دنبال تجربه مراحل ترابرد هستند.
  • و ....
1395/12/28 23
91746 ایسنا-ایرنا اینترنت ۵۸ شرکت و سازمان قطع شد

ارتباط اینترنت ملی و بین‌المللی ۵۸ سازمان و شرکت دولتی و خصوصی با تخریب دکل مخابراتی شرکت افرانت مستقر در سایت ایمیدرو از سوی شرکت ارتباطات شهر قطع شد.

به گزارش ایسنا، ۵۸ سازمان و شرکت دولتی و خصوصی در حالی‌که روزهای پرترافیک و پرمراجعه پایان سال را پشت سر می‌گذارند، در آخرین روزکاری سال ۱۳۹۵ به صورت ناگهانی و بدون ایجاد تمهیدات قبلی لازم برای انتقال لینک‌های رایویی فعال موجود خود به مکان دیگر، از سوی شرکت ارتباطات شهر با قطعی کامل اینترنت ملی و بین‌المللی و توقف ارایه خدمات خود به سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها و مردم مواجه شدند.

سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی شامل وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان بازرسی کل کشور، سازمان ثبت احوال، سازمان اوقاف و امور خیریه، هلال احمر استان تهران، سرنگ هلال احمر (سها)، سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، رویان دارو، بنیاد بیماری‌های خاص، بنیاد ۱۵ خرداد، دانشگاه آزاد اسلامی، کانون سرمایه‌گذاری سهام عدالت، صندوق بازنشستگی شرکت نفت، ایمیدرو، حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس و سازمان‌های دیگر دچار این قطعی شدند.

 این شرکت‌ها در حالی‌که روزهای پرترافیک و پرمراجعه پایان سال را پشت سر می‌گذرانند به صورت ناگهانی و بدون ایجاد تمهیدات قبلی لازم برای انتقال لینک‌های رایویی فعال موجود خود به مکان دیگر، از سوی شرکت ارتباطات شهر با قطعی کامل اینترنت ملی و بین‌المللی و توقف ارایه خدمات خود به سایر سازمان‌ها، شرکت‌ها و مردم مواجه شدند.

قطعی به‌وجودآمده در شرایطی از روز چهارشنبه باعث بروز اختلال در ارایه خدمات این سازمان‌ها و شرکت‌ها مانند هلال احمر شده که با قطع سرویس‌های مربوط به فعالیت‌های تدارکاتی آن در تمام استان‌ها هم‌اکنون پخش و عرضه دارو توسط این مرکز در سراسر کشور مختل و مشکلات عدیده‌ای را برای بیماران به وجود آورده است.

 اطلاعات به‌دست‌آمده حاکی از آن است که علی‌رغم پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از سوی مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و مراکز و نهادهای ذی‌ربط، با گذشت دو روز همچنان قطعی لینک‌های ارتباطی سازمان‌ها و شرکت‌های مزبور به دلیل مخالفت و اعمال نفوذ شرکت ارتباطات شهر با توجیه ساماندهی دکل‌های مخابراتی شهر تهران ادامه دارد.

1395/12/28 39
91745 ایسنا-دنیای اقتصاد پیامک اعلام تماس از دست رفته هزینه دارد؟

طی روزهای گذشته پیامی در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن اعلام می‌شود که در صورت فعال بودن سرویس تماس‌بان برای مشترکان همراه اول، هر بار هزینه‌ای معادل ۴۰۰ تومان به حساب مشترک منظور می‌شود.

به گزارش ایسنا، فضای مجازی طی سال‌های اخیر شرایطی ایجاد کرده تا در موارد متعدد رسانه‌های غیر رسمی و افراد اطلاعات مختلفی را با شهروندان به اشتراک گذاشته و گاهی حتی روشنگری کنند، اما به هر صورت اطلاع یافتن از میزان صحت این اخبار نیز دشواری‌های خاص خود را داشته و همواره نمی‌توان به صحت و سقم این اطلاعات مطمئن بود.

به تازگی نیز در این فضا خبری منتشر شده و بر مبنای آن به مشترکان تلفن همراه هشدار داده شده که استفاده از سرویس تماس‌بان هر بار هزینه‌ای ۴۰۰ تومانی برای مشترک به دنبال دارد.

در متن این پیام آمده است: «قابل توجه مشترکان همراه اول؛ در صورت فعال بودن سرویس تماس بان (اعلام تماس بی پاسخ) به ازای هر اعلام مبلغ ۴۰۰ تومان به عنوان خدمات مبتنی بر محتوا در قبض موبایل شما لحاظ می‌شود و شما می‌توانید با ارسال عدد صفر به شماره ۹۹۱۴ از فعال بودن آن اطلاع یافته و با ارسال عدد پنج به ۹۹۱۴ آن را غیر فعال کنید.»

در پایان این پیام هم اینگونه خواسته شده که با اطلاع رسانی به سایر دوستان خود از برداشت میلیاردی ماهانه مخابرات از قبض موبایل‌ها جلوگیری کنید.

اما مراجعه به سایت همراه اول اطلاعاتی درباره سرویس تماس‌بان در اختیار مشترکان قرار می‌دهد. بر روی این سایت آمده است: «تماس بان نام سرویسی از همراه اول است که به مشترکین اجازه می دهد از تماس های دریافتی خود در زمانی که در دسترس نیستند، اطلاع حاصل کنند. این سرویس این موضوع را با پیامک به شما اعلام می کند، اما در متن پیام خود تنها شماره تماس گیرنده را درج می نماید.»

پیگیری موضوع از سوی همراه اول هم گویای آن است که سرویس نام برده فاقد هر گونه هزینه محسوب شده و کاملا رایگان است و اپراتور از ارسال پیام تماس‌های از دست رفته سودی نمی‌برد و مشخص نیست به چه دلیل و انگیزه‌ای چنین پیامی در فضای مجازی منتشر شده است.

1395/12/28 31
91744 تسنیم-تماس نیوز-ایرنا-دنیای اقتصاد-اطلاعات معاون امور مشتریان مخابرات: تلفن‌های ثابت قطع شده در ایام نوروز وصل می‌شود

شرکت مخابرات ایران به مناسبت فرا رسیدن ایام نوروز ۱۳۹۶ تلفن‌های ثابتی که به دلایل مختلف بجز دستور قضایی قطع شده‌اند را وصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، داود زارعیان با اعلام این خبر گفت: برای تسهیل در ارتباط تلفنی هموطنان عزیز در ایام نوروز، تلفن‌های ثابتی که به دلایل مختلف بجز صدور دستور قضایی قطع دو طرفه شده‌اند، به صورت یک طرفه وصل می‌شوند.

وی هدف از این اقدام را کسب رضایت مشتریان در استفاده از خدمات شرکت مخابرات ابران دانست و گفت: با انجام این کار، تلفن‌های دایر شده تا رسیدن هزینه‌ها به 80 درصد ودایع قطع نمی‌شود اما از مشتریان گرامی درخواست می‌شود با پرداخت بدهی خود از طریق سامانه ٢000 و ١٨١٨ شرکت مخابرات را در ارایه خدمات مناسب یاری کنند.

معاون امور مشتریان مدیرعامل افزود: هدف ما رضایت ١00 درصدی مشتریان است و با تغییر کامل در روندها و فرایندها. به تحقق این رضامندی کمک می‌کنیم.

1395/12/28 21
91733 پول نیوز انتصابات جدید در مخابرات منطقه تهران

پول‌نیوز - مهندس عرب هاشمی مدیرمخابرات منطقه تهران در احکام جداگانه ، شش مدیرکل و دو معاون جدید دفاتر ستادی و مناطق را منصوب کرد.

به گزارش گروه ارتباطات پول‌نیوز، مهندس عرب هاشمی طی این احکام سید فرهاد نجبایی مدیرکل مخابرات منطقه شش را به سمت مدیرکل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، مهندس محمد حسن سهیلی مدیرکل مخابرات منطقه چهار را به سمت مدیرکل مخابرات منطقه شش، مهندس مصطفی کاظم ستوده مدیرکل دفتر بازرسی ، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات را به سمت مدیرکل دفتر برنامه ریزی و کنترل پروژه ها ، مهندس محمدرضا رستگارنژاد به سمت مدیرکل پشتیبانی و راه اندازی شبکه، مهندس مرتضی سیفی نیا معاون اداره کل مخابرات منطقه شش را به سمت مدیرکل مخابرات منطقه سه، مهندس صیدی معاون اداره کل مخابرات منطقه هفت را به سمت مدیرکل مخابرات منطقه چهارو مهندس ابراهیمی معاون اداره کل مخابرات منطقه دو را به سمت معاون اداره کل مخابرات منطقه هفت و مهندس علی پور را نیز به عنوان معاون اداره کل مخابرات منطقه چهار معرفی کرد.

گفتنی است عصر دوشنبه ۲۳ اسفندماه سال جاری ، مهندس عرب هاشمی پس از اعطای احکام مدیران جدید در سالن کنفرانس ساختمان شهید نجات الهی ، با حضور در ساختمان شاهد طی مراسمی مدیران دفاترستادی مستقر در این ساختمان را معرفی و طی سخنانی تغییر و تحول را سرمنشاء خیرات و برکات توصیف کرد .

مهندس عرب هاشمی در فرازهای دیگری از سخنان خود بااشاره به حضور همکاران در آیین غبارروبی مزارشهدا که همزمان با روز گرامیداشت مقام شامخ شهید انجام گرفت ، ضمن تقدیر از تلاش های تمامی کارکنان و مدیران ، خواستار آن شد با تاسی به اهداف متعالی و منش و آرمان های بلند شهدا، قدردان فرصت های بوجود آمده برای خدمتگزاری باشیم.

مدیرمخابرات منطقه تهران با تاکید بر ضرورت آموزش پذیری توام با نگاه نو و متناسب با نیاز مشتری اظهارداشت: وقت و زمان در حال حاضر گرانبهاترین منابع سازمان به شمار می رود و با توجه به تعهدات پیش روی این منطقه و عزم جدی مبنی بر تحقق آن ، بایسته است تا از زمان موجود نهایت بهره را ببریم.

مهندس عرب هاشمی افزود: مشتری قلب ره نگاشت است و چنانچه از تجربه او برای طراحی محصول و سرویس ها متناسب باخواست و سلیقه مشتری استفاده شود ،افزایش چسبندگی مشتری و همچنین افزایش سهم مخابرات در سبد هزینه خانوار را به همراه دارد.

مهندس عرب هاشمی تشکیل اتاق های فکر در حوزه های فنی و تجاری با رویکرد مشتری مداری و نگاه نو بر حوزه کسب و کار را از ضروریات حال حاضر قلمداد و اظهار امیدواری کرد با همت و نگاه نو اندیشانه همکاران مخابرات منطقه تهران در حوزه خدمت رسانی به مشتریان ،گام های ارزنده ای برداریم.

شایان ذکر است معارفه مهندس محمد حسن سهیلی بعنوان مدیرکل جدید مخابرات منطقه شش با حضور مهندس کاظمی معاون تجاری مدیریت مخابرات منطقه تهران و مراسم معارفه مهندس مرتضی سیفی نیا بعنوان مدیرکل مخابرات منطقه سه با حضور مهندس ناجی معاون مالی ،تدارکاتی و منابع انسانی منطقه تهران و مراسم معارفه مهندس صیدی بعنوان مدیرکل جدید مخابرات منطقه چهار با حضور مهندس جعفری معاون شبکه مدیریت مخابرات منطقه تهران در محل ادارات کل مذکور به انجام رسید.

 

1395/12/25 60
91732 فارس-ایرنا-الف وزارت ارتباطات اعلام کرد شماره خدمات دهی اپراتورها در ایام نوروز

وزارت ارتباطات از تشکیل ستاد نوروزی حوزه ICT به منظور خدمات‌رسانی و پاسخگوئی بهتر و مناسب‌تر به مشترکین اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات در ایام نوروز ۹۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، علی‌اصغر عمیدیان با اشاره به اینکه این ستاد با حضور نمایندگان رگولاتوری، اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات ایران تشکیل شده است، گفت: براساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند با برنامه‌ریزی مناسب در ایام نوروز به ویژه در جاده‌های پر تردد و نقاط سیاحتی و زیارتی مسافرپذیر نسبت به بهبود وضعیت شبکه و خدمات و همچنین افزایش ظرفیت با استفاده از ایستگاههای متحرک اقدام کنند.

وی افزود: پیش‌بینی کشیک‌های نوروزی در تمامی بخشهای فنی، نگهداری، تجاری، توسعه، فروش و پشتیبانی برای ارائه خدمات مناسب مشترکین و حضور مستمر در دفاتر و نقاط پاسخگوئی در کل کشور با اولویت مکانهای پر تردد توریستی، زیارتی و سیاحتی نیز از مواردی است که اپراتورها ملزم به اجرای آن هستند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در ایام نوروز مصرف خدمات صوتی، پیامکی و اینترنت مشترکین نسبت به روزهای عادی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: بر همین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شده‌اند برنامه‌های ویژه‌ای را برای تخصیص ظرفیت مناسب و مدیریت خدمات داشته باشند که البته این موضوع از چند ماه قبل در دستور کار اپراتورها قرار گرفته و با شناسائی نقاط مرتبط برای بهبود و افزایش ظرفیت و خدمات اقدام کرده‌اند.

عمیدیان افزود: در اپراتور همراه اول شماره 9990 برای مشترکین این اپراتور و شماره 09129990 برای مشترکین سایر اپراتورها، در اپراتور ایرانسل شماره 700 برای مشترکین ایرانسلی و شماره 09377000000 برای مشترکین سایر اپراتورها و در اپراتور رایتل شماره 200 برای مشترکین این اپراتور و شماره 09202000000 برای مشترکین سایر اپراتورها و در اپراتور تالیا شماره 09329999 برای مشترکین این اپراتور و شماره 09329999000 برای مشترکین سایر اپراتورها و خط ثابت 8173 بعنوان کانال‌های ارتباطی مردم جهت پاسخگوئی تعیین شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی گفت: سامانه تلفنی 195 و پایگاه اینترنتی www.195.ict.gov.ir نیز برای دریافت نظرات مردم و ثبت و رسیدگی به شکایات مشترکین در ایام نوروز فعال می‌باشد.

رئیس رگولاتوری با اشاره به احتمال افزایش وقوع حوادث در ایام نوروز از مردم تقاضا کرد از تماسهای بی‌مورد و غیرضروری با شماره‌‌های امدادرسانی، فوریتی و اطلاع‌رسانی شامل 112 هلال احمر، 110 فوریت‌های پلیسی، 120 راهنمائی و رانندگی، 115 فوریتهای پزشکی، 125 آتش‌نشانی و 141 اطلاعات جاده‌ها پرهیز کنند تا کارکنان این بخشها بتوانند با استفاده از این خطوط ارتباطی، خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشند.

 

1395/12/25 45
91731 تسنیم-باشگاه خبرنگاران-جام جم بزرگترین مرکز تماس کشور مهر ۹۶ افتتاح می‌شود

مدیر عامل شرکت خدمات اول مخابرات با ابراز امیدواری نسبت به میزان پیشرفت یکی از بزرگترین پروژه‌های مرکز تماس کشور گفت: احتمالا مهر سال آینده رونمایی از این مرکز تماس را که قابلیت پاسخگویی هم‌زمان توسط ۱۲۰۰ نفر را دارد، خواهیم داشت.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ناصر قدیر کاشانی صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه پنج سال است زیر نظر شرکت مخابرات ایران فعالیت می‌کنیم، اظهار کرد: در سال آینده یکی از بزرگترین مرکز تماس‌های کشور که 80 درصد کار توسعه آن انجام شده و با ظرفیت پاسخگویی 1200 نفر در پنج طبقه راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمالا افتتاح این مرکز تماس به مهر ماه موکول می‌شود، گفت: قرار است با راه‌اندازی این مرکز، تمامی شماره‌های مربوط به مراکز تماس مخابرات مانند 2020، 1818، 2021 و... یکپارچه شده و تنها از طریق یک شماره به مرکز تماس مذکور متصل شوند.

مدیر عامل شرکت خدمات اول مخابرات با بیان اینکه راه‌اندازی پایلوت این مرکز تماس را برای مخابرات تهران خواهیم داشت و بعد برای نمونه در چهار منطقه مخابراتی دیگر نیز راه‌اندازی می‌کنیم، یادآور شد: سیاست شرکت مخابرات ایران، ارائه خدمات فروش و پس از فروش با استفاده از یک شماره است.

قدیر کاشانی ضمن اعلام بازه زمانی رونمایی از این پروژه به یکی دیگر از تصمیمات این مجموعه اشاره کرد و گفت: یکی از تصمیماتمان در راستای توسعه این پروژه استفاده از آن به عنوان مرکز تماس صنعتی است تا بتوانیم علاوه بر خدمات به مخابرات، خدمات‌دهی به سایر متقاضیان اعم از بخش‌ها، دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف را هم داشته باشیم.

وی در پاسخ به شائبه تعدیل نیرو در هلدینگ مخابرات (اعم از شرکت اصلی و شرکتهای فرعی)، قویا این موضوع را رد کرد و گفت: واقعا مدیران همچین برنامه‌ای ندارند و حتی قصد تعدیل یک نفر را هم نداریم بلکه از طرفی می‌خواهیم با تمام توان از ظرفیت نیروی انسانی موجود بهترین استفاده را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت خدمات اول مخابرات همچنین درباره شرایط قرارداد پرسنل این مجموعه و اعتراضاتی که گاها از سمت آنها نسبت به ناعادلانه بودن حقوق‌شان شنیده می‌شود، هم گفت: دو سه مدل نارضایتی در این زمینه وجود دارد که یکی از آنها انعقاد قرارداد مستقیم پرسنل با شرکت مخابرات ایران است که نمایندگان مجلس و وزیر ارتباطات هم این موضوع را نپذیرفت.

وی ادامه داد: برخی دیگر می‌گویند که سطح درآمدشان پایین است و از این جهت هیأت مدیره مخابرات به فکر چاره افتاد تا اقدامی برای بهبود وضعیت معیشت این دست افراد داشته باشد. همین موضوع عاملی شد تا در دو سه استان آزمونی به شکل پایلوت از تمامی کارشناسان گرفته و به آنها نمره داده شود.

قدیر کاشانی ابراز کرد: قرار شد تا براساس نمرات حاصل از این آزمون، سطح شغلی و نوع قراردادی پرسنل تغییر کند؛ در نهایت هم قرار شد این آزمون به شکل یکپارچه در کل کشور برگزار شود تا پرسنل با قراردادهای بهتری بتوانند خدمت کنند.

وی به قرارداد دیگری با شرکت مخابرات اشاره کرد و گفت: قرار است تا خدمات ارزش افزوده را روی بستر اینترنت پرسرعت مخابرات (ADSL) عرضه کنیم.

مدیر عامل شرکت خدمات اول مخابرات با بیان اینکه در حال حاضر هیچ قرارداد همکاری با همراه اول نداریم، درباره اینکه گفته می‌شود قرار است با یکی از شرکت‌های (MVNO) طرف قرارداد با این اپراتور به شکل پیمانکار محتوایی و خدماتی کار کنید، عنوان کرد: تاکنون مذاکره‌ای در این زمینه نداشته‌ایم کما اینکه از ابتدا تمایلی به فعالیت در حوزه اپراتور مجازی موبایل نداشتیم چرا که در این صورت باید می‌رفتیم از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مجوز دریافت می‌کردیم.

وی ضمن مبارک دانستن یکپارچه‌سازی ساختار مخابرات و حذف هیأت مدیره‌های استانی و تبدیل آنها به مناطق، اشاره‌ای هم به تعرفه‌های ارتباطی داشت و گفت: در گذشته مجبور بودیم با 30 هیأت مدیره استانی همکاری کنیم اما با یکپارچه‌سازی ساختار دیگر با یک هیأت مدیره طرف حساب هستیم و از این جهت اقدامی قابل توجه بود؛ افزایش تعرفه‌های ارتباطی هم کمی وضعیت مالی را بهبود بخشید.

 

1395/12/25 59
91723 ایسنا-ایستنا حجم‌خوری اینترنت نداریم!

پس از بررسی‌های صورت‌گرفته در کمیته‌ای که به منظور بررسی حجم اینترنت همراه تشکیل شده بود، به نظر می‌رسد همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، آنچه باعث پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت می‌شود، استفاده مشترکان از فایل‌های ویدئویی است که حجم بالایی دارند و نه کم‌فروشی اپراتورهای همراه.

به گزارش ایسنا، طی مدتی که از روی کار آمدن نسل سوم و چهارم ارتباطی می‌گذرد، تعداد کاربران اینترنت موبایل به یک باره گسترش قابل توجهی پیدا کرده و ضریب نفوذ دسترسی از این شیوه به مراتب بیشتر از قبل شده است. در این بین پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت در موارد متعدد گلایه برخی از کاربران اینترنت کشور را به دنبال داشته است، البته در این زمینه از سوی مسوولان تاکیدهای مختلفی مبنی بر لزوم کسب آگاهی مشترکان از نحوه مصرف اینترنت صورت می‌گیرد.

با توجه به سهولت دسترسی، استقبال مردم از اینترنت همراه نسبت به سایر شیوه‌ها بیشتر بوده است اما  این شیوه دسترسی در موارد متعدد موجب شده مشترکان هر سه اپرتور موبایل (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در مواردی از پایان زودهنگام بسته‌های اینترنت خود گلایه کنند.

بر همین اساس رقابت در بازار اپراتورهای موبایل شدید شده و هر یک از اپراتورها تلاش‌های متعدد به کار گرفتند تا با ارائه بسته‌های مختلف تشویقی در جذب حداکثری مشترکان گام بردارند، وزارت ارتباطات نیز اقدامات متعددی در راستای تعدیل تعرفه دسترسی به اینترنت موبایل صورت داد تا با فراهم شدن مجموع شرایط دسترسی مردم به این خدمات بیشتر شود.

در حالی که پیش از این مسئولان وزارت ارتباطات و شخص وزیر همواره از عملکرد اپراتورها در این زمینه دفاع کرده و این‌گونه اعلام می‌کرد که از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی این مساله قابل بررسی است و اگر مشترکان مشکلی در این خصوص دارند می‌توانند موضوع را از سوی سامانه ۱۹۵ پیگیری کنند، در نهایت واعظی مطلبی را برروی شبکه اجتماعی خود قرار داد و گفت: با توجه به مطالبی که شما دوستان در پست‌های قبلی در خصوص وضعیت حجم اینترنت اپراتورها و نحوه محاسبه اعلام کردید، کمیته ویژه‌ای برای بررسی این موضوع تشکیل شده است، لطفا اطلاعات دقیق از مشکلات خود را به سامانه و شماره تلفن ۱۹۵ اعلام فرمایید.

البته رییس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان نیز اعلام کرده بود که این سازمان در خصوص کم‌فروشی اینترنت و احتمال تقلب اپراتورهای تلفن همراه بررسی‌هایی انجام خواهد داد. اما پس از آن وزیر ارتباطات در گفت‌وگویی با ایسنا تاکید کرد که تنها مرجع رسیدگی به تخلفات اپراتورها وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به شمار می‌روند و این صحبت‌ها از جانب هر فردی که مطرح شده، بدون مطالعه صورت گرفته است.

محمود واعظی همچنین عنوان کرد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی نرم‌افزاری به منظور بررسی در لحظه حجم مصرفی مشترکان طراحی کرده و برای استفاده کاربران روی سایت خود قرار داده است. اما آنهایی که می‌گویند کم‌فروشی صورت می‌گیرد باید به این نکته توجه داشته باشند که در گذشته مشترکان چند عکس و یا مطلب مکتوب را دانلود می‌کردند و حجم اینترنت آنها برای مدت بیشتری دوام می‌آورد اما اکنون همین که سه تا چهار فایل ویدئویی دانلود می‌شود، چند برابر فایل‌های عکس و مکتوب حجم مصرف می‌شود.

در پیگیری آخرین وضعیت فعالیت‌های این کمیته وزیر ارتباطات در پاسخ به رسانه‌ها تاکید کرده بود: اولین گزارشی که این کمیته از رصد آنلاین استفاده کاربران اینترنت داشته نشان می‌دهد اتفاق ویژه‌ای در این خصوص روی نداده و این تنها احساس کاربر است که اینترنتش زود تمام می‌شود. در گذشته کاربران از یک بسته اینترنت بیشتر برای متن استفاده می‌کردند اما امروز یک بسته اینترنت بیشتر برای دانلود ویدیو و حتی کتاب صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد کاربران اینترنت بسیار زیاد است و دلیلی برای کم‌فروشی اپراتورها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: محاسبه استفاده کاربران از اینترنت دستی نبوده و هوشمند است و به همین دلیل ما معتقد نیستیم که کم‌فروشی صورت می‌گیرد اما با این حال به کاربران توصیه می‌کنیم اپلیکیشنی که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای نشان دادن میزان مصرف اینترنت کاربران راه‌اندازی کرده است را دانلود کرده تا به صورت شفاف میزان مصرف شان را رویت کنند.

نگوییم حجم‌خوری اینترنت

در نهایت محمود واعظی در خصوص پیگیری‌های به عمل آمده درباره انتقادات مردم از پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنتی، اظهار کرد: بررسی‌های فشرده‌ای بر روی این موضوع صورت گرفته و بررسی موارد انتخابی و همچنین شکایاتی که در سامانه ۱۹۵ ثبت شده بود گویای آن است که اپراتورها هیچ‌گونه تخلفی در این زمینه نداشته‌اند.

وزیر ارتباطات در عین حال عنوان کرد: اینکه متاسفانه در برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها از اصطلاح حجم‌خوری استفاده می‌شود تعبیر درستی نیست. اکنون تمام امور اپراتورها به شکل هوشمند صورت می‌گیرد و به شکل دستی نیست تا امکانی وجود داشته باشد تا حجم مصرف مشترک تغییر کند. ما در ابتدا احساس کردیم ممکن است در سیستم فروش این اپراتورها مشکلی وجود داشته باشد اما پس از بررسی‌های صورت گرفته به این قطعیت رسیدیم که هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

واعظی همچنین تاکید کرد: آنچه باعث پایان زودهنگام حجم بسته‌های اینترنت می‌شود، استفاده مشترکان از فایل‌های ویدئویی است که حجم اینترنت را با سرعتی بسیار بالا به پایان می‌رساند. استفاده از فایل ویدئویی در تمام دنیا حجم پهنای باند بالایی را مصرف می‌کند.

بنابراین به نظر می‌رسد آنچه که نارضایتی کاربران را از به پایان رسیدن زودهنگام حجم اینترنت فراهم کرده است دانلود فایل‌های ویدیویی است که حجم‌های بالایی دارند و آنها به نحوی باید این استفاده را کنترل کنند.

1395/12/25 40
91706 سیتنا رئیس سازمان خصوصی سازی: بدهی های شرکت اعتماد مبین طی 15 روز تسویه شد

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ سوالی در خصوص رای هیات داوری در مورد بلوک 50 درصدی سهام مخابرات، گفت: شرکت اعتماد مبین در نامه‌ای به رئیس جمهوری از وی درخواست دو ماه فرصت برای صاف کردن بدهی‌های خود خواست، اما رئیس جمهوری به این شرکت 15 روز فرصت داد و آنها در این مدت بدهی خود را پرداخت کردند.


به گزارش سیتنا، میر علی اشرف پوری حسینی در نشست خبری که با محوریت سهام عدالت تشکیل شد، گفت: با کمتر از ۳ میلیارد تومان تجهیزات سخت افزاری را برای سامانه سهام عدالت خریداری کردیم و موضوعات نرم افزاری آن را افرادی در سازمان خصوصی سازی انجام داده‌اند. تا کنون ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار مراجعه موجه به این سامانه انجام شده است.

وی ادامه داد: از ۳۰ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین سال ۱۳۹۶ به علت تعطیلات این سامانه پاسخ‌گوی مراجعین نخواهد بود؛ چرا که افرادی که این نرم افزار را طراحی کرده‌اند شبانه روزی تلاش کرده‌اند و نمی‌خواهیم با این تلاشی که آن ها انجام داده اند در این تعطیلات هم از آن ها بخواهیم که به محل کار بیایند چون شب‌هایی بود که این افراد برای انجام کارهای سامانه تنها ۲ یا ۳ ساعت خوابیدند.

وی در قسمتی از صحبت هایش گفت: از محل سود سهام عدالت مبالغی گرفته شده بود و واریز به خزانه شد. ما در پایان ۱۰ سال باید می‌گفتیم که چقدر از سودی که گرفته‌ایم را به خزانه واریز کرده‌ایم. تا شهریورماه سال ۱۳۹۶ هم مردم فرصت دارند مبلغ تا سقف یک میلیون تومان را واریز کنند.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: در اعزای یک میلیون تومان سهم که به مشمولان اختصاص پیداکرده بود در پایان 10 سال 532 هزار تومان از محل سود به مشمولات تعلق گرفت و آنها می‌توانند 468 هزار تومان دیگر را بپردازند و صورت حساب خود را تا یک میلیون تومان افزایش دهند.

پوری حسینی توضیح داد: امروز قیمت بازار آن 530 هزار تومان حدود یک میلیون 50 هزار تومان است.

وی در پاسخ به افرادی که می‌گفتند دولت می‌خواهد با جمع آوری پول از مشمولان سهام عدالت خزانه را پر کنند، گفت: خزانه منتظر پول ما نیست.

وی گفت: برای آنکه سازمان خصوصی سازی سود را در آینده به حساب مشمولان سهام عدالت واریز کند نیاز به شماره حسابی از آنها دارد، در نتیجه مشمولان از 20 فروردین سال بعد باید یک حساب معتبر در یک بانک معتبر باز کنند و آن حساب را به ما اعلام کنند. در نشست های بعدی در مورد شماره حساب مورد نظر صحبت خواهم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که هیات داوری در مورد بلوک 50 درصدی سهام مخابرات دقیقا چه رای داد و در آن هیات دقیقا چه صحبت‌هایی انجام شد، گفت: شرکت اعتماد مبین در نامه‌ای به رئیس جمهوری از وی درخواست دو ماه فرصت برای صاف کردن بدهی‌های خود خواست، اما رئیس جمهوری به این شرکت 15 روز فرصت داد و آنها در این مدت بدهی خود را پرداخت کردند.

رئیس سازمان خصوصی سازی درباره عملکرد این سازمان در سال گذشته نیز گفت: 1713 بنگاهی که در طول 16 سال گذشته باید توسط سازمان تعیین و تکلیف می‌شد، 323 بنگاه باقی مانده. البته از میان آنها آن بنگاه‌هایی که تعیین و تکلیفش انجام شده همه واگذار نشده‌اند بلکه مثلا برخی از طریق رد دیون تعیین تکلیف شده‌اند.

وی ادامه داد: از 534 بنگاهی که در ابتدای سال قرار بود تعیین تکلیف شود 273 بنگاه تعیین تکلیف شده که این آمار در نوع خود بی سابقه است. همچنین از 188 بنگاهی که به صورت بلوکی در سال 1395 عرضه شد 143 بنگاه به فروش رفت که این عدد نیز در تاریخ خصوصی سازی بی نظیر است. آنقدر کار سازمان شفاف بود که هیچ یک از بازندگان مزایده ها شکایتی نکردند.

پوری حسینی درباره مقاومت‌هایی که در برابر خصوصی سازی انجام می‌شود، اظهار کرد: مقاومت‌ها در برابر خصوصی سازی درسال 1394 و 1395 در اوج خود بود. هیچ مزایده‌ای برگزار نشد که ما در آن شاهد مقاومتی نباشیم. سوال کردن‌ها کف ماجرا بود گاهی ماجرا به جاهای باریک می‌کشید، ولی ما در اجرای قانون هیچ شبهه‌ای به خود راه ندادیم.

 

1395/12/24 53
91690 تسنیم-ایرنا-مهر-ایستنا-وایمکس نیوز-فناوران اطلاعات-آرمان امروز-دنیای اقتصاد-حمایت معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خبر داد : ترابرد ۸۰ هزار و ۱۴۵ شماره تلفن همراه از ابتدای طرح ترابردپذیری

از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) ،۱۶۴ هزار و ۶۷۸ درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد ۸۰ هزار و ۱۴۵ ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.


به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین فلاح جوشقانی با اعلام مطلب فوق گفت: از زمان اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه (MNP) ،164 هزار و 678 درخواست ترابرد از سوی مشترکین در سامانه مدیریت ترابردپذیری ثبت شده که از این تعداد 80 هزار و 145 ترابرد با موفقیت تکمیل شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری افزود: در شهریور سال جاری میزان درخواستهای ترابرد تکمیل شده 33 درصد بود که در پایان بهمن ماه به 63 درصد رسیده است. همچنین میزان درخواستهای ترابرد رد شده در شهریور 24 درصد بوده که در پایان بهمن ماه به 6/4 درصد رسیده است.
وی درباره وضعیت ترابردهای انجام شده در بهمن ماه گفت: میزان درخواستهای رد شده از سوی اپراتورها در بهمن ماه نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و از 7/5 درصد به 6/6 درصد رسیده است. میزان درخواستهای ترابرد تکمیل شده نیز از 59 درصد در پایان دی ماه به 65/7 درصد در پایان بهمن ماه رسیده که یکی از نشانه‌های بهبود عملکرد ترابردپذیری است.
فلاح جوشقانی افزود: 30 درصد از درخواست‌های ترابرد ثبت شده از سوی متقاضیان لغو شده و 16 درصد از درخواستها نیز به دلیل موارد 12 گانه در قواعد تجاری مانند عدم احراز هویت، عدم پرداخت صورتحساب و عدم رعایت ترابرد نظیر به نظیر (اعتباری به اعتباری یا دائمی به دائمی) رد شده‌اند.
حدود 23 درصد از درخواستهای ترابرد نیز به علت پاسخ ندادن مشترک به پیامک تائید ارسالی از سوی مرکز مدیریت Time out شده‌اند که البته به دلیل آشنائی نسبی مشترکین با مراحل ترابردپذیری این آمار نسبت به ماههای گذشته کاهش یافته است.

 

1395/12/24 33
91671 سیتنا رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت: سرمایه‌گذار خارجی حضور در اپراتور فیبرنوری را امری پرریسک می‌داند

معاون وزیر ارتباطات، می گوید: آنچه شاهدیم آن است که اکثر شرکت‌ها از مخابرات گرفته تا شرکت‌های FCP با وجود ادعاهای متعددی که در حوزه سرمایه‌گذاری دارند، طی یک سال اخیر سرمایه‌گذاری‌ عمده‌ای انجام نداده‌اند. شرکت ایرانیان نت در همین شرایط قرار دارد در حالی که مطلوب آن است که برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری و نقدینگی لازم تامین شود.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت زیرساخت که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، در پاسخ به سوالی درباره‌ی آخرین وضعیت اپراتور فیبرنوری، اظهار کرد: باید توجه داشت که در بحث FTTX انحصاری در کشور وجود ندارد، چرا که شرکت‌های FCP مجوز فعالیت در بخش FTTC را دارا هستند و در نهایت تنها یک بخش FTTH است که در انحصار شرکت ایرانیان نت قرار دارد.

وی ادامه داد: در این میان نکته مهم آنکه این طرح نیاز به سرمایه‌گذاری عظیم دارد و نوع سرمایه‌گذاری آن از جنس دیربازده است، اما اکنون آنچه شاهدیم آن است که اکثر شرکت‌ها از مخابرات گرفته تا شرکت‌های FCP با وجود ادعاهای متعددی که در حوزه سرمایه‌گذاری دارند، طی یک سال اخیر سرمایه‌گذاری‌ عمده‌ای انجام نداده‌اند. شرکت ایرانیان نت در همین شرایط قرار دارد در حالی که مطلوب آن است که برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری و نقدینگی لازم تامین شود.

مدیر عامل ارتباطات زیرساخت در ادامه با بیان این‌که اکنون یک شرکت خارجی برای سرمایه‌گذاری در این بخش اعلام آمادگی کرده است، گفت: به هر صورت شرکت ها زمانی که سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند نیاز به تضمین سرمایه‌ خود دارند، اکنون نیز در حوزه اپراتور فیبرنوری به نظر می‌رسد آنچه مشکل‌ساز شده بحث نقدینگی نیست، بلکه بیشتر موضوع دیربازده بودن این سرمایه‌گذاری است که مشکل ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار خارجی نیز اکنون این حضور را امری پرریسک می‌داند و بر این تاکید دارد که اگر بازگشت این سرمایه‌گذاری تضمین نشود، قادر به فعالیت نخواهد بود.

جهرمی افزود: به هر صورت این موارد باید در کمیسیون تنظیم مقررات به طور دقیق بررسی شوند تا در نهایت با در نظر گرفتن شرایط رقابتی بازار مشخص شود که وضعیت سرمایه‌گذار خارجی این طرح چه خواهد شد.

1395/12/23 37
91670 سیتنا-ابرار اقتصادی معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران به سیتنا خبر داد: نظارت متمرکز و صرفه جویی مالی در شرکت مخابرات ایران با ادغام ها / ادغام شرکت ارتباطات سیار در مخابرات ایران تا سال 97

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: ادغام شرکت های مخابرات استانی در شرکت مخابرات ایران ضمن آنکه صرفه جویی مالی را به دنبال خواهد داشت باعث چابکتر شدن شرکت و نظارت متمرکز بر اساس استانداردهای جهانی می شود که نتایج این ادغام رفته رفته مشخص می شود.

دکتر داود زارعیان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیتنا در خصوص علت ادغام شرکت های مخابرات استانی در شرکت مخابرات ایران، گفت: اصولا وقتی اپراتور استانی با ساختار شرکتی اداره می شود طبیعتا هزینه های مختلفی ناشی از ماهیت ساختار شرکتی دارد. در همین حال وقتی یک مجموعه به صورت شرکتی اداره می شود نیازمند هیات مدیره، دفتر هیات مدیره و ساختار هیات مدیره است.

وی ادامه داد: از یک طرف هر شرکتی در نظام سازمان مالیاتی، پرونده مخصوص به خود دارد و باید مالیات پرداخت کند و دیگر قضایایی که در یک ساختار شرکتی برای یک شرکت مترتب است. ساده ترین صرفه جویی در ادغام از اینجا شروع می شود.

زارعیان افزود: اما در مرحله بعد وقتی وارد ساختار شبکه می شویم شرکت ها در حالت قبل به صورت غیرمتمرکز کار می کردند. به این ترتیب که ما مثلا 31 CRM  داشتیم 31 بیلینگ و 31 مرکز تماس داشتیم و در همین حال نرم افزارهای مختلف که درون شبکه مورد استفاده قرار می گرفت. با تمرکز و ادغام شرکت ها طبیعتا ساختار فنی یکپارچه هم ایجاد خواهد شد که هم در حوزه نیروی انسانی و هم در بخش خرید تجهیزات صرفه جویی خوبی را به دنبال خواهد داشت.

معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، گفت: از دیگر مباحثی که در این حوزه حائز اهمیت است بحث استانداردسازی و نظارت است. وقتی شما به صورت 31 شرکت غیرمتمرکز کار می کنید استانداردسازی زیر سوال می رود؛ چراکه یکپارچه نیست و از طرفی نظارت بر این شرکت ها نمی تواند یکپارچه باشد. به هرحال برخورد با مشتریان، برخورد با ارباب رجوع و مواجهه با شرکت ها به صورت متفاوت خواهد بود. این مورد هم می تواند با طرح ادغام صرفه جویی زیادی به همراه داشته باشد.

زارعیان در ادامه پاسخ به سیتنا اظهار داشت: اما نکته دیگری هم وجود دارد. شما مجموعه شرکت هایی دارید به عنوان مثال 30 یا 50 تا شرکت دارید. از بین این 50 شرکت، تعداد 20 شرکت زیان ده و 30 شرکت سود ده هستند. بابت آن 20 شرکت زیان ده چیزی از سازمان مالیاتی دریافت نمی کنید، اما بابت آن 30 شرکت سود ده باید مالیات پرداخت کنید، ولی وقتی شرکت ها تجمیع شوند در واقع تکلیف مشخص است یعنی یک شرکت معلوم است که چه میزان سود دارد و بر اساس همان سود، مالیات می دهد. به عنوان مثال ما در شرکت مخابرات تهران 100 میلیارد تومان سود داشتیم و باید مثلا 18 میلیارد تومان مالیات بدهیم اما در استان مازندران نه تنها سود نداشتیم بلکه زیان هم داشتیم. اینجاست که در واقع از این حیث هم شرکت ها زیان می بینند.

وی افزود: در کل فکر می کنم ضمن اینکه این یکپارچگی صرفه جویی مالی را به دنبال خواهد داشت باعث چابکتر شدن شرکت و نظارت متمرکز بر اساس استانداردهای جهانی بشود و هم اکنون هم تقریبا آثار خودش را آرام آرام نشان می دهد؛ ضمن اینکه وقتی شرکت ها را یکپارچه می کنیم می توانیم جا به جایی تجهیزات، جا به جایی و جابه جایی مدیریت داشته باشیم و بتوانیم SLA یکسانی را ارائه دهیم.

زارعیان در خصوص ادغام شرکت ارتباطات سیار در مخابرات ایران هم گفت: ما برنامه ای را تنظیم کرده ایم و فکر می کنم ادغام ها بر اساس همان برنامه انجام شود. در برنامه ره نگاشت پیش بینی شده بود که شرکت های استانی امسال و شرکت سیار هم تا سال 97 ادغام شوند که فکر می کنم بر اساس همان برنامه بتوانیم کار را پیش ببریم.

1395/12/23 48

جمعه ٠٤ فروردين ١٣٩٦ |

جستجو در وب
آمار
بازديدکنندگان امروز : 317
کل بازديدکنندگان : 3336609
بازديدکنندگان آنلاين : 1
زمان بارگزاري صفحه : 1.39
پیشخوان

پیشخوان