صفحه اصلي > راهنمای مشترکین > معرفی خدمات > درگاه ها وسامانه های ارتباطی 

درگاه ها وسامانه های ارتباطی

 

 

درگاه ها و سامانه های ارتباطی شرکت مخابرات استان تهران

 

خدمات غیرحضوری تلفن ثابت    

جهت استفاده از برخی خدمات غیرحضوری،عضویت در سایت  شرکت مخابرات به آدرس( www.TCT.ir) برای مشترک الزامی است و مشترک پس از ثبت نام در سایت، و مراجعه به یکی از مراکز مخابراتی که دسترسی برایشان راحت تر است جهت احراز هویت و فعال نمودن شناسه کاربری و رمز عبور وارد سایت شده و از خدمات ارائه شده بهره مند می گردند.

در حال حاضر خدمات غیرحضوری ارائه شده به مشترکين تلفن ثابت  که نیاز به عضویت در سایت دارند، به شرح زيرمي باشد :

-        ارائه ریزمکالمات تلفن های بین شهری ،بین الملل، هوشمند و همراه استان تهران و البرز

-        برقراری و یا قطع سرویس های ویژه

-        ارائه خدمات بررسی امکانات تغییر مکان

-        اعلام تلفن به 118 و یا عدم اعلام آن

-        بستن صفر دوم و باز نمودن آن

-        کشف مزاحمت تلفنی

-        تعویض شماره تلفن

-        اصلاح نشانی محل نصب تلفن

-        قطع و یا وصل تلفن به درخواست مشترک

-        ارائه سرویس ADSL 

-        دریافت رمز 1818

-        ارسال پیامک

-        اعلام خرابی تلفن 

-        صدور قبض المثنی دوره

-        ارائه ریزمکالمات سرویس هوشمند

همچنین ارایه خدمات غیر حضوری به مشترکان تلفن ثابت به شرح ذیل نیاز به عضویت در سایت ندارد:

-  خرید  و پیگیری کارت اعتباریIN

- صدور قبض المثنی

- ثبت نام و پیگیری ADSL

 

- نحوه ثبت نام:

1- ثبت نام کاربران جدید در سایت:

-          اطلاعات مورد نياز کاربر حقیقی جهت عضويت:

  • نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، تابعیت، تاریخ تولد، شماره شناسنامه/گذر نامه، محل صدور، کد ملی، کد پستی

-       اطلاعات مورد نياز کاربر حقوقی جهت عضويت:

  • نام شركت، تاریخ ثبت، شماره ثبت شرکت، محل صدور، نوع مشترک

پس از ورود اقلام اطلاعاتی فوق ، مشترک « درج تلفن » را انتخاب نموده و اقدام به ورود اطلاعات تلفن/تلفن های خود می نماید.

پس از ثبت اطلاعات مذکور، کلیه شماره تلفن هایی که مشترک مایل به استفاده از خدمات الکترونیک برای آنها می باشد را باید وارد نموده و برای هر تلفن مورد درخواست وضعیت تملک را مشخص نماید (صاحب تلفن / استفاده کننده) و در صورتیکه مستاجر می باشد، تاریخ اتمام اجاره نامه را نیز درج نماید .

2- احراز هویت و ورود کاربران :

ü    شناسه کاربری و رمز عبور :

در نهایت با انتخاب گزینه « ارسال » مطابق فرم های مربوطه در سایت اگر مشترک حقیقی باشد، سیستم شماره "کد ملی" مشترک را به عنوان شناسه کاربری در نظر گرفته و اگر مشترک حقوقی باشد، شناسه کاربری مناسب انتخاب نموده و توسط سیستم فقط یک رمز عبور به مشترک داده می شود.

ü    فعال سازی شناسه کاربری :

جهت فعال نمودن شناسه کاربری و ورود به سایت خدمات رسانی، مشترکباید با در دست داشتن مدارکی که در ذیل قید شده، جهت احراز هویت به امور مشترکین یکی از مراکز مخابراتی که دسترسی برایشان راحت تر است مراجعه نمایند تا توسط اپراتور مسئول تایید کاربران در امور مشترکین مراکز ،احراز هویت گردیده و شناسه کاربری شان فعال گردد.

-       اسناد معتبر برای اشخاص حقیقی :

  • اصل شناسنامه یا گذرنامه با کارت ملی و یک کپی از آن
  • آخرین قبض پرداخت شده تلفن هایی که مایل به دریافت خدمات الکترونیک برای آنها می باشید
  • در صورتیکه استفاده کننده مالک تلفن نباشد، ارائه اجاره نامه معتبر (حداقل 4 ماه از اعتبار آن باقی باشد) و یک کپی از آن الزامی است.

-       اسناد معتبر برای اشخاص حقوقی خصوصی :

  • اساسنامه و آگهي تاسيس مندرج در روزنامه رسمی
  • گواهی ثبت شرکت و یک کپی از آن
  • آگهي آخرين تغييرات شركت و صاحبان امضا مجاز
  • معرفی نماينده شركت متقاضي
  • آخرين قبض پرداختي تلفن هايي كه مايل به دريافت خدمات الكترونيك براي آن ها مي باشيد.

-       اسناد معتبر برای اشخاص حقوقی دولتی :

  • تقاضای سازمان مربوطه با امضای بالاترین مقام سازمان
  • معرفی نامه با امضای بالاترین مقام سازمان

-       اسناد معتبر برای مکان های عام المنفعه :

  • درخواست متولی
  • آخرين قبض پرداختي تلفن هايي كه مايل به دريافت خدمات الكترونيك براي آن ها مي باشيد.

 

-       فرم تعهد نامه :

جهت تایید ثبت نام اینترنتی و استفاده از خدمات الکترونیکی مشترک ملزم به پرکردن این فرم در مرکز مخابراتی می باشد که دسترسی اینترنتی به آن نیز فراهم شده است.
ورود به خدمات اینترنتی تلفن ثابت

 اعلام خرابی با شماره 20117

مشتریان تلفن ثابت با برقراری ارتباط از طیق شماره تلفن 20117 به صورت شبانه روزی و در تمام مدت هفته می توانند نسبت به ثبت خرابی تلفن خود اقدام کنند.

باشگاه مشتریان شرکت مخابرات استان تهران

شركت مخابرات استان تهران در راستاي تشويق مشتريان به استفاده بيشتر از سرویس‌های مخابراتي و ايجاد محيطي پويا و صميمي، ايجاد ارتباطي دوسويه بين شركت مخابرات استان تهران و مشتريان، پروژه تأسیس باشگاه مشتريان را آغاز كرده است. از ديگر مزاياي اين پروژه، توسعه و خلق سرویس‌های جديد مخابراتی از طريق شناسايي خواسته‌ها و نياز مشتريان و توجه به اصل مشتري مداري و مشتري نوازي در این شركت می‌باشد.

-       اهداف مهم باشگاه مشتريان عبارتند از:

  • ایجاد یک پايگاه اطلاعاتي از سلیقه‌ها ، مطلوبیت‌ها و نظرات مشتريان گرامی
  • ايجاد فرصت‌های ارتباطي دوسویه بين شرکت و مشتريان محترم
  • ترغيب مشتريان به استفاده ازسرویس‌های مخابراتی
  • ايجاد تمايز و تنوع در سرویس‌های مخابراتی
  • ایجاد و خلق یک تجربه عالی و متمایز برای مشتریان گرامی
  • توسعه و خلق سرویس‌های مخابراتی جدید از طریق شناسایی خواسته‌ها و نیازهای مشتریان
  • ارائه پاسخی شایسته به اعتماد مشتريان گرامي به شرکت مخابرات استان تهران

-       شرایط عضویت در باشگاه مشتریان

  • کلیه مشترکین شرکت مخابرات استان تهران که مالک خط تلفن ثابت هستند و کد ملی آن‌ها در شرکت مخابرات استان تهران ثبت شده است امکان عضویت در این باشگاه را دارند.
  • درصورتیکه مالک تلفن در شرکت مخابرات استان تهران فاقد کد ملی باشد، مشترک می‌تواند با مراجعه به امور مشترکین تلفن ثابت مرکز مربوطه نسبت به ثبت اطلاعات کد ملی اقدام و سپس در باشگاه ثبت نام نماید.

 سرویس پرداخت غیر حضوری 2000

باتوجه به تجربه موفق پرداخت قبوض تلفن ثابت با سامانه 1818، اينك سامانه 2000 به منظور ارائه خدمتي متمايز به شهروندان راه‌اندازي شده است. هدف از اين سامانه ارائه تمامي خدمات پرداخت غيرحضوري و خريد شارژ بصورت يكجا با شماره تلفن 2000 مي‌باشد.

درحال حاضر با گرفتن شماره 2000 امكانات ذيل در اختيار مشتركان قرار دارد: 

  • پرداخت قبوض تلفن ثابت بدون نياز به شناسه قبض و شناسه پرداخت.
  • پرداخت قبوض تلفن همراه بدون نياز به شناسه قبض و شناسه پرداخت
  • پرداخت تمامي قبوض با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت.
  • وصل بلافاصله تلفن ثابت قطع شده،پس از پرداخت قبض توسط سامانه.
  • امكان خريد شارژ تلفن همراه اعتباري.
  • وصل بلافاصله تلفن همراه قطع شده ،‌ پس از پرداخت قبض توسط سامانه

سرويس پرداخت و پيام رسان ريز مكالمات 1818

از آنجايي كه همواره يكي از مهمترين علل تردد مشتركان تلفن ثابت به مراكز مخابراتي و بانكها، دريافت فهرست مكالمات، صورتحساب، قبوض المثني و نيز پرداخت وجوه قبوض بوده است، از سال 84 سرويس پيام رسان (1818) راه اندازي شد كه با استفاده از آن مشتركان ميتوانند علاوه بر پرداخت غيرحضوري هزينه قبوض از وضعيت ريزمكالمات و صورتحساب خود به شكل شنيداري يا بصورت نمابر آگاه شوند.

 مزايا و قابليتهاي سرويس1818:

1-امكان پرداخت صورتحساب براي دارندگان كارتهاي شبكه شتاب، با ارائه رمز دوم كارت و بدون نياز به قبض و شناسه قبض وپرداخت

2-اعلام عدم بدهي مشترك بلافاصله پس از پرداخت توسط وي

3-پخش صوتي اطلاعات مندرج بر روي صورتحساب

4-پخش صوتي ريزمكالمات بين شهري، بين الملل و تماس هاي انجام شده از تلفن ثابت به همراه.

5-ارسال ريزمكالمات مياندوره و آخرين دوره مشترك به نمابر وي

6-اعلام كاركرد و پرداخت مبلغ مياندوره برای مشترکین پرمصرف

7-امکان پرداخت علی الحساب مبلغ قبض برای جلوگیری از قطع تلفن

8-اعلام صورتحساب آخرين دوره و نيز دوره هاي قبل )تا 6 دوره (

9-اطلاع رساني به مشتركين پرمصرف جهت پرداخت قبوض مياندوره.

10-وصل خودكار تلفن هاي قطع شده بلافاصله پس از پرداخت از طريق اين سامانه.

 سرویس پرداخت از طریق خودپرداز (ATM)

مالک یا قائم مقام قانونی و یا استفاده کنده تلفن ثابت و یا هر شخص دیگری از سوی مالک می تواند از طریق دستگاه های خود پرداز (ATM) و بوسیله شبکه شتاب، قبض مورد نظر را پرداخت کند.

سرویس پرداخت تلفنی و اینترنتی

در این سرویس شخص مالک یا استفاده کننده تلفن ثابت با داشتن حساب نزد کلیه بانک های عضو شبکه شتاب می تواند بدون مراجعه به دستگاه خود پرداز از طریق تماس تلفنی یا اینترنت با ورود اطلاعات شناسه قبض و شناسه پرداخت و شماره حساب خود اقدام به پرداخت قبض نماید.

 

سامانه پیامکی اطلاع رسانی تلفن ثابت(0211818)

برای سهولت در پرداخت مبالغ قبوض تلفن ثابت، شرکت مخابرات استان تهران، سامانه پیامکی را
راه اندازی نموده که طی آن مشترک می‌تواند با ارسال پیامک به سامانه ، اطلاعات صورتحساب تلفن خود را دریافت نماید.

 -روش استفاده از سامانه پیامکی اطلاع از صورتحساب و پرداخت آن :

1- مشترک از طریق تلفن همراه ، شماره تلفن ثابت خود را به همراه کد شهر به سامانه پیامک به شماره  22011818  ارسال می‌نماید .

مشترک همان استفاده کننده از خط تلفن ثابت است و می‌تواند مالک و یا مستاجر باشد .

به طور مثال :

برای مشترکین استان تهران :    شماره 8 رقمی تلفن ثابت 021         و یا بدون درج صفرپشت  21

برای مشترکین استان البرز   :    شماره 8 رقمی تلفن ثابت 026         و یا بدون درج صفرپشت  26  

 

2- مبلغ بدهی به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت از سوی سامانه به تلفن همراه مشترک پیام می‌شود
( حداکثر ظرف مدت 5 دقیقه )

مزایای سرویس :

این سامانه علاوه بر اعلام مبلغ بدهی، امکانات دیگری نیز مانند ارسال اخطار قطع ( مشترکینی که قرار است تلفن آنها به علت بدهی قطع شود ) و اعلام زمان صورتحساب را برای مشترکین فراهم می سازد.

 لازم به توضیح است در مواردی ممکن است فردی مالک و یا استفاده کننده از خط تلفن ثابت نباشد و پیامک اشتباهاً برای او ارسال شده باشد در این صورت باید عدد  1  را به 22011818 ارسال نماید تا ارسال پیامک متوقف گردد .

توجه شود تنها ارسال پیامک با محتوای عدد 1، کافی است و نیاز به توضیحات اضافه ندارد ، در غیر اینصورت پیامک معتبر شناخته نخواهد شد.

سهام

قیمت پایانی سهام: 2269
قیمت روز قبل: 2221