صفحه اصلي > اخبار > آرشیو اخبار 

اخبار > هفت سین تحول (هفت گام تا افق 1400)

 


  چاپ        ارسال به دوست

هفت سین تحول (هفت گام تا افق 1400)

حول حالنا الی احسن الحال
خوب که گوش کنیم صدای پای بهار را می‌شنویم و خوب که دل بسپاریم رویش، تحول و آغاز شدن را می‌بینیم. هفت‌سین زندگی آماده چیدن است؛ سین سلامتی دست در دست سین‌های سعادت، سربلندی، سپاس، سازندگی، سازگاری و سرآمدی به میهمانی قلب‌هایی می‌آید که آماده جاری شدن و راهی شدن در بهار تازه‌اند. زمین متحول می‌شود و انسان، منتظر این تحول؛ بهار نیز محلی می‌شود برای تبلور این انقلاب طبیعت در درون انسان.

همه‌چیز می‌شکند؛ زمستان، زمین، رنگ‌ها و حتی منطق: مگر می‌شود در بازی رنگ‌ها از سفید به سبز رسید؟ این‌همه هیاهو و این‌همه کاویدن برازنده زمینی است که نمی‌خواهد خاکستری بماند؛ زرد می‌شود، سفید می‌شود و سبز. متحول می‌شود تا بماند تا بیننده داشته باشد و شنونده، صدا داشته باشد و مخاطب، ره‌نگاشت شود برای آن‌که دل بدهد به تحول و عزمی شود برای شکستن پیله قدیمی.

راهبر طبیعت، همه‌چیز ساختن از هیچ را می‌آموزد؛ متحول می‌کند، تغییر می‌دهد، جان می‌بخشد و این اساس راهبری است.
از روز هفتم اردیبهشت‌ماه امسال که راهبر جدید شرکت مخابرات ایران سکان این کشتی را به دست گرفت، ما را به سفر پنج‌ساله تحول دعوت کرد و برای نشان دادن مسیر درست نقشه‌راهی را به اسم "ره‌نگاشت پنجساله تحول" پیش رویمان گذاشت. مدیرعامل و اعضاء جدید هیئت‌مدیره شرکت مخابرات ایران از همان ابتدا سرود تحول و توسعه سر دادند و پای همراهی و قدم گذاشتن در این مسیر را از کارکنان شرکت طلب کردند.

سال که نو شد و تازه؛ بهار که جان بخشید و روح داد؛ تحول که جاری شد و ساری؛ ما آغاز می‌کنیم تحول سازمان را و رنگ توسعه می‌پاشیم بر تحول سازمان. یادمان باشد پنج سال، پنج بهار، پنج آفتاب نو، پنج زمستان زیبا فرصت داریم برای رسیدن و شروع شدن. پس خوب نگاه کنیم؛ خوب بیاندیشیم و خوب تصمیم بگیریم.

به بهانه سال نو، و هم‌نوایی برنامه شرکت مخابرات ایران و برنامه طبیعت، چند تن از مدیران ارشد شرکت ، در آستانه سال 1396 برایمان سفره هفت‌سین نوروزی پهن کردند؛ حافظ گشودند و دعا کردند آنچه از جاری شدن باران‌های پاییزی و زمستانی بر استراتژی‌های چندماهه گذشته به‌جای می‌ماند رویش و تبلور دل‌انگیز همدلی تمامی کارکنان در سفر تحول باشد.

ما هم، به نوبه خود، همراه و همدوش همه همکاران، قرارها و تصمیمات روزهای خوش بهاری شدن را در سبد مهربانی توسعه قلمدوش خواهیم کرد. به نوبه خود، سازندگی و سپاس را چون آینه این سفره نوروزی، در کنار سین‌های تصویر شده می‌گذاریم و دعا می‌کنیم چاشنی روزهای که می‌آیند عشق به سازمان و فعالیت‌ها و خدماتش به مشتریان باشد. سالی‌که می‌شود پر از شکرگذاری باشد برای ارائه خدمات بیش‌تر، رفاه بیش‌تر هم برای ما و هم برای مشتریان.

با هم پای هفت سین نوروزیی تحول آنان می‌نشینیم.


مهندس تراکمه:
سین مثل سفارشی‌سازی

آغاز سال نو و بهار طبیعت همواره قرین امید و آرزوی بهروزی است. تحول، اولین پیامی است که همراه با سال نو مخابره می‌شود و زمزمه "حول حالنا الی احسن الحال" حاجتی است که همه برای برآورده شدنش دستان‌مان را به‌سوی خالق دراز می‌کنیم.

در عرصه کسب‌وکار "تحول" منشأ موفقیت‌های بیش‌تر و حرکت به سمت تعالی است؛ سفارشی‌سازی یکی از محورهای تحولی است که بناست امروز به یاری همکاران‌مان در شرکت مخابرات ایران رخ دهد.

"سفارشی‌سازی محصولات و خدمات بر اساس نیاز مشتری" حاصل تعامل مستقیم بین ما و مشتریان خواهد بود و لازمه آن گذر از فروشنده محوری به سمت خریدار محوری به‌منظور ارائه خدمات و محصولات متناسب با نیاز مشتری است.
امیدواریم «سین» سفارشی‌سازی در کنار هفت‌سین همکارهایمان افق تازه‌ای را برای جامعه ذی‌نفعان شرکت مخابرات ایران ترسیم کند.

از خداوند متعال توفیق روزافزونتان را در آغاز سال جدید تمنا دارم.


مهندس وصلی:
سین مثل سرمایه‌انسانی

با مروری اجمالی وقایع سالی که پشت سر می‌گذاریم آغاز سخن می‌کنم. هفتم اردیبهشت‌ماه که ترکیب جدید مدیریت شرکت مشخص شد، در گام نخست با بررسی وضع موجود، اولویت‌های اجرایی را در سه فاز زمانی یک‌ساله، دوساله و پنج‌ساله تحت 27 اولویت تدوین و تصویب کرد.
به‌موازات جریان اجرایی این اولویت‌ها، ره‌نگاشت پنج‌ساله تحول شرکت با هدف نیل به شرکتی پیشرو در ارائه خدمات یکپارچه دیجیتال و سفارشی‌شده و بر اساس خواسته مشتری در کلاس جهانی و در افق 1400 تدوین و روز بیست‌وهفتم مردادماه رونمایی شد و به مرحله اجرا درآمد.
برنامه‌ریزی‌ها و اقداماتی از سال‌های پیش برای ادغام شرکت‌های استانی در راستای هدف تبدیل مخابرات به یک شرکت آغاز شده بود که سی‌ام شهریورماه بر اساس بررسی‌های کارشناسی، بهینه‌سازی هزینه‌ها، چابک‌سازی و امکان ارائه یکپارچه‌ خدمات دیجیتال به بار نشست.

بازنگری در ساختار سازمانی از اهداف دیگر ره‌نگاشت، روز دوازدهم آبان‌ماه به تصویب رسید که از نکات بارز آن، ارتقای امور تجاری به سطح معاونت و ایجاد معاونت امور مشتریان با هدف تغییر نگرش سنتی در شرایط بازار انحصاری به مشتری‌مداری در شرایط بازار رقابتی بود.

بر اساس برنامه تحول به‌عنوان محور اصلی فعالیت‌های توسعه‌ای شرکت و در جهت ارتقای قابلیت شبکه و تبدیل آن از فناوری TDM فعلی مربوط به دهه‌های پیش به IP که امکان ارائه یکپارچه خدمات باکیفیت مطلوب و متنوع را داشته باشد، طرح‌های در شرف ورود به مرحله اجرا، با هدف استفاده از فناوری‌های روز بازنگری گردید.

بی‌تردید، سرمایه انسانی عامل اصلی و رکن اساسی موفقیت در آنچه تاکنون اجرا شده و می‌شود و همچنین دستیابی به اهداف آتی ره‌نگاشت تحول است.

در این راستا، ضروری است جلب رضایت، همراهی، همدلی، اعتماد، ایجاد انگیزه و ارتقای دانش و مهارت این سرمایه بی‌بدیل و ارزشمند، مدنظر و دغدغه‌ی مدیریت ارشد باشد. حصول به این مهم در درجه اول، پایبندی مدیریت به اصولی را می‌طلبد که ازجمله آن تقید به شایسته‌سالاری و سپردن مسئولیت‌ها به افراد متعهد و مجرب، برقراری ارتباط صمیمی و عاطفی با کارکنان، پایش منصفانه و ارزیابی منطقی عملکرد و بهره‌مندسازی کارکنان متناسب با میزان تلاش و توفیق آنان در انجام مسئولیت‌های سازمانی محوله و برنامه‌ریزی‌های مناسب آموزشی باشد.

اینجانب به‌نوبه‌ خود اعتقاد راسخم را به آنچه اشاره کردم؛ اعلام می‌کنم و امیدوارم در ایفای نقش خود در این مسیر، ثابت‌قدم بوده و در حد توان و بضاعتم از هیچ کوشش و حمایتی فروگذار نباشم.


یاد امام راحل و شهدای انقلاب شکوهمند اسلامی را گرامی می‌داریم و سال نو را به خانواده محترم شهدا، جانبازان، بسیجیان و بازنشستگان معزز شرکت مخابرات ایران نیز تبریک عرض کرده و برای این عزیزان سلامتی و عزت مستمر آرزومند.


دکتر زارعیان:
سین مثل ساده‌سازی (ارائه خدمات به مشتریان)

سال 1381 برای دیدار اقوامی که در ژاپن زندگی می‌کردند، به این کشور سفری داشتم، در سوپر مارکت‌ها و کافی‌شاپ‌ها پاکت‌های آب‌میوه، شیر و نوشابه‌های دردار توجه‌ام را جلب کرد. اگر خاطرتان باشد، در آن زمان پاکت‌های شیر و آب‌میوه ایرانی دردار نبود، بلکه باید با چاقو یا قیچی بخشی از پاکت را سوراخ می‌کردیم تا بتوان از خوراکی داخل آن استفاده کرد و البته همه می‌دانیم که این روش مشکلاتی برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کرد.

به سوپر مارکتی رفتم، یک پاکت شیر برداشتم و به در آن نگاه می‌کردم، فروشنده پرسید: آیا می‌توانم کمکی کنم، تشکر کردم و علت توجه را گفتم. در پاسخ گفت: ما در ژاپن همه کارها را ساده کرده‌ایم، شما برای مصرف نوشابه یا شیر، نیازی ندارید که یک وسیله اضافی مثل دربازکن، چاقو یا قیچی همراه داشته باشید. بلکه با دست می‌توانید در آن را بازکنید. چند نمونه از این بسته‌بندی‌ها را با خودم به ایران آوردم و در جلسه‌ای به شرکت‌های تولیدکننده ارائه دادم و خوشبختانه بعدها اثر آن را در ساده‌سازی استفاده از انواع نوشیدنی‌ها دیدم.

این تجربه در طول سال‌هایی که در روابط عمومی بودم همراه من بود و سعی می‌کردم کارها را سخت نکنم و خود و همکاران را در فرایندهای پیچیده سازمانی گرفتار نکنم. بر همین اساس، در بدو شروع کار به‌عنوان معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران با استفاده از تجربه مشتری و خودم در استفاده از خدمات مخابراتی تصمیم‌ گرفتم روی موضوع ساده‌سازی تأمل داشته باشم. به‌عنوان‌مثال، همواره از طرف مشترکان تلفن ثابت برای نقل‌وانتقال شکایات زیادی مطرح بود که اگر یک تلفن 5 مالک داشته باشد (ارثی) باید 6 نفر برای تغییر نام به دفاتر امور مشترکین مراجعه کنند، نتیجه این فرایندها، ریزش مشتری در فضای رقابتی بوده است، به‌نحوی‌که تاکنون جمع زیادی از مشترکان ما به سایر اپراتورها به‌ویژه (تلفن‌همراه) کوچ کرده‌اند.

در برنامه ره‌نگاشت پنج‌ساله شرکت مخابرات ایران مشتری قلب ره‌نگاشت تعریف و برای مشتریان جایگاه ویژه‌ای دیده‌ شده است. جلوگیری از ریزش مشتری، چسبندگی مشتری، حاکمیت الکترونیک، افزایش درآمد و تکریم مشتریان از محورهای اصلی این برنامه است و معاونت امور مشتریان شرکت مخابرات ایران وظیفه دارد این اصول را اجرایی کند.

خوشبختانه با حمایت مدیرعامل محترم، اولین برنامه معاونت با عنوان ساده‌سازی ارائه خدمات به مشتریان ابلاغ شد و قطعاً نتیجه آن رضایت جمع زیادی از مشترکان ما در سراسر کشور خواهد بود.

آنچه انجام‌شده مرحله اول ساده‌سازی است و بنا داریم در مرحله دوم روش‌ها را ساده‌تر کنیم و با حاکمیت الکترونیک و تقویت کانال‌های غیرحضوری شرایطی فراهم کنیم که مشترکان مخابراتی از منزل، محل کار و حتی خارج از کشور بتوانند همه نوع خدمات مخابراتی را دریافت و تعامل خود با شرکت مخابرات ایران را گسترش دهند و البته این مهم به حمایت و همراهی مدیران و کارکنان گرامی ما نیاز دارند.

در پایان فرارسیدن سال 96 را خدمت همه همکاران و مشترکان شرکت مخابرات ایران تبریک عرض و آرزو می‌کنم برای داشتن شرکتی پویا، کارآمد و مؤثر، همه سازمان خود را دوست داشته باشیم.

مهندس صادقی:
سین مثل سرویس‌های چندرسانه‌ای

خدمات مخابراتی و ارتباطی در سطح جهانی، بازار پررونقی دارد و کشور عزیزمان ایران نیز، با داشتن جمعیت جوان و فعال و جامعه‌ای رو به رشد از این بازار مستثنی نیست. نتیجه دسترسی همگانی به خدمات ارتباطی نوین، دنیایی است که در آن هرروز فاصله‌ها کوتاه‌تر شده و واژه‌هایی همچون دوری و مسافت زیاد حس دلهره‌آور خود را ازدست‌ داده است.

بازار پررونق امروزی ارتباطات، نشانی از انحصار نداشته و رقابت همه جانبه‌ای بین ارائه‌دهندگان خدمات به وجود آورده است. رقابت در بازاری با سرعت بروزرسانی بالای محصولات که مشتریانش رکن اصلی آن و رضایت آن‌ها بزرگ‌ترین دستاورد آن است، نیازمند تلاشی مضاعف است.

در این بازار، سرویس‌های چندرسانه‌ای به‌عنوان یکی از جدیدترین ابزار‌ها در جهت مشتری‌مداری برای ارائه‌کنندگان خدمات مخابراتی شناخته می‌شود. حضور در بازار ارائه خدمات چندرسانه‌ای و محتوای سرگرم‌کننده که بیش‌ترین سهم از حجم اطلاعات موجود در فضای مجازی را تشکیل می‌دهد، قدم مؤثری در جهت حرکت به‌سوی شرکت پیشرو دیجیتالی هماهنگ با ره‌نگاشت پنج‌ساله شرکت مخابرات ایران خواهد بود.

در این راستا، ضمن تبریک فرارسیدن بهار طبیعت به همکاران گرامی و با آرزوی پیش رو بودن سالی پربرکت برای ایران سرفراز، با استعانت از خداوند متعال و فعالیت همکاران شریف و وفادار شرکت مخابرات ایران در سال جدید گامی بزرگ در جهت دستیابی به اهداف موجود در سند ره‌نگاشت پنج‌ساله خواهیم برداشت.


مهندس نبی‌زاده:
سین مثل سرآمدی

زمستان به سر آمده و بار دیگر بهار، سرآمد بلوغ طبیعت از گرد راه رسیده و پلک خورشید بر روی چهره¬ جوان زمین بازشده است. سپهر نیز به این تحول سحرانگیز زمین لبخند زده و زمزمه‌های حول حالنا الی احسن الحال از همه‌جا به گوش می‌رسد!

چه‌بسا که هم‌زمانی تحول زمین با تحول سازمانی آغازگر سرور و سرآمدی سازمان شده و روحی دوباره به کالبد زنگارگرفته سازمان ببخشد.

ازآن‌جاکه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ به فکر جهانی‌شدن و حضور و ماندن در بازارهای جهانی و داخلی هستند؛ باید با رقبای قدرتمندی که در بازار وجود دارند، رقابت کند. سازمان‌هایی می‌توانند به بقاي خود ادامه دهند كه نسبت به خواسته‌ها و انتظارات مشتريان و ذينفعان پاسخگو باشند، همچنين به سودآوری و ثروت آفريني به‌عنوان شاخص‌های كليدي و برتر سازماني توجه كنند.

ورود شرکت‌های پیشرو به عرصه‌های نوین فناوری، ژرفنایی است که می‌توان به آن با دو نگرش فرصت و تهدید نگریست، فرصت‌هایی که زائیده ارزش‌افزوده ورود به عرصه‌های بزرگ مدیریتی است و تهدیدی که عدم هم‌زبانی در کیفیت ارائه خدمات بر آن حادث خواهد نمود. شرکت مخابرات ایران نیز با درک شرایط جهانی و نقش بسزای ابزارهای کیفی در اعتلای بهره‌وری و بهبود کیفیت خدمات، با بهره‌مندی از نیروهای متخصص خویش و به‌کارگیری تجارب حوزه‌های موفق در کسب‌وکار، گام‌های علمی و عملی متقنی را در راستای تحقق جامع مدل تعالی برداشته است. ازاین‌رو، شرکت مخابرات ایران مسیر سرآمدی خویش را از سال 1392 بر اساس مدل ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب اپراتورهای برتر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی آغاز نموده و طی سال‌های اخیر با شناسایی مداوم نقاط قوت و فرصت‌های بهبود خویش توانسته است در راستای پیاده‌سازی مدل‌ها و ابزار تعالی گرا گام‌های محکمی را در جهت رشد و سرآمدی کمی و کیفی شرکت بردارد.

سرآمدی در واژه به مفهوم "کیفیت عالی بودن" است؛ بیایید شوق طبیعت را به شعور عالی بودنمان گره بزنیم و باور کنیم که برای رسیدن به مدل تعالی سازمانی و سرآمدی به همتی همگانی نیاز است. امیدوارم سال نو با تحول در افکارمان و در قلبمان آغاز شود و همراه با ایده‌های نو و اتفاق‌های خوب در زندگی شخص و کاری همکاران باشد.


مهندس بیگدلی:
سین مثل سازمان‌دهی مالی شرکت با نگاه حاکمیت شرکتی

دستیابی عملی به مفاهیمی شامل پاسخگویی، شفافیت، رعایت حقوق ذی‌نفعان و عدالت، امروزه به‌عنوان رسالت شرکت‌های سهامی عام در سطح جهان برشمرده شده و از این رهگذر وظیفه شرکت مخابرات ایران به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار سرمایه بورس کشور در حوزه ارتباطات پررنگ‌تر از گذشته است.

مدیریت شرکت به‌منظور اجرای برنامه‌های تحول نسبت به تعریف اولویت‌های متعددی اقدام و در آن راستا با ادغام مجموعه تلفن ثابت کشور در شرکت مخابرات ایران قدم اساسی را به‌منظور سازمان‌دهی مناسب حوزه مالی و مدیریت دارائی‌ها و ارتقا اصل شفافیت مالی، افشا به‌موقع اطلاعات، اعمال هرچه مناسب‌تر نظارت‌های محاطی (درون‌سازمانی) و محیطی (برون‌سازمانی) در قالب اقداماتی از‌جمله تبیین و رشد اخلاق سازمانی، ورود هرچه بیشتر هیئت‌مدیره در اعمال نظارت بر فعالیت‌های اجرایی، فعال‌سازی کمیته‌های حسابرسی، ریسک و حقوق مزایا، توسعه IT، اصلاح ساختار حسابرسی داخلی انجام داده و این امر باملاحظه نظارت‌های محیطی موجود تأثیرات بلاتردیدی را در ارتقای امور شرکت ایجاد خواهد کرد.
وظیفه خود می‌دانم با عرض تبریکات خالصانه جهت فرارسیدن سال نو و آرزوی بهترین‌ها حضور کلیه همکاران شرکت، بخصوص، همکاران بخش‌های مالی که الحق‌والانصاف با بالاترین سطح بلوغ سازمانی و با تلاش‌های شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل و علی‌رغم کمبودها، در تحقق امر پاسخ‌گویی و شفافیت شرکت در مقابل مدیران، کارکنان و کلیه ذی‌نفعان اقدام می‌نمایند، مراتب سپاس‌ و قدردانی را در مقابل کلیه زحمات اعلام کنم.


مهندس کارگزار:
سفرمشتری

سفر مشتری مهم چکونگی پاسخگویی به انتظارات، خواسته ها و ارزش های مشتری است. همه مشتریان زمانی که اقدام به خرید کالا یا خدمت مورد نظر خود می‌کنند، انتظاراتشان تنها رضایت نیست بلکه آن کالا و خدمت باید خواسته‌های متنوع آن‌ها را نیز پاسخ دهد. بنابراین، وظیفه ما، به عنوان عرضه‌کننده محصول، این است که بدانیم تا چه اندازه انتظارات مشتری را می‌شناسیم و چقدر می‌توانیم پاسخگو باشیم. در سالی که پشت سر گذاشتیم، مجموعه شرکت مخابرات با اتکا به اهداف برنامه تحول و پرداختن به اهمیت موضوع مشتری، با آموزش و تربیت تمامی واحدها کوشید در ایجاد حس مسئولیت‌پذیری بیش‌تر کارکنان، آن‌ها را در راستای خدمت‌رسانی و خدمتگذاری و جذب و حفظ مشتری یاری کند و پرداختن به این موضوع در سال آتی از اولویت و اهمیت بیش تری برخوردار خواهد بود.

در آستانه سال نو و پویایی طبیعت برآنیم تا سازمانمان را نیز، برای مشتری و تجربه خوب پویا کنیم و با انتقال حس‌و‌حال تازه برای خود و دیگران تاثیر مثبتی روی مشتریان داشته باشیم و لازمه همه این ها درک تحول است؛ تحولی که از سال 95 آغاز کردیم و تا همیشه خواهان آن هستیم.

برای همگی در بهار پیش رو از درگاه خداوند متعال، روزهای خوب و موفقیت‌های چشمگیر آرزو می‌کنم.


١٦:٣٥ - دوشنبه ٣٠ اسفند ١٣٩٥    /    عدد : ٩١٧٦١    /    تعداد نمایش : ٥٥١


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج